آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰، شماره ۴۱۲۸
صفحه آخر
۱۲

اتفاق

رویترز: نامزد جولیان آسانژ گفته که گزارش رسانه ای درباره اینکه سیا توطئه قتل یا ربودن وی را داشته، یک تغییردهنده بازی در تلاش های آسانژ علیه استردادش از انگلیس است. استلا موریس گفت: این گزارش یک تغییر دهنده بازی در آن چیزی است که دارد اتفاق می افتد؛ چون نشان دهنده ماهیت واقعی و اصل دقیق جرم انگاری علیه آسانژ است.

سی ان ان: مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، به اخبار منتشرشده درباره اسناد داخلی فاش شده این شرکت واکنش نشان داد. زاکربرگ گفت: «انتقاد با حسن نیت به ما کمک می کند تا بهتر شویم، اما نظر من این است که ما شاهد تلاشی هماهنگ برای استفاده انتخابی از اسناد فاش شده برای ترسیم تصویری نادرست از شرکت خود هستیم».

دیلی میل: اولین عکس از «حنا گوتیرز رید» 24ساله و مسئول پرکردن تفنگی که به دست الک بالدوین داده شد تا به صورت تصادفی هالینا هاچینز، مدیر فیلم برداری کشته شود، منتشر شد. او یکی از مسببان اصلی حادثه بوده و باید پاسخ گو باشد. الک بالدوین هنرپیشه 69ساله هالیوودی در سر صحنه فیلمی با شلیک گلوله مدیرفیلم برداری را کشته و کارگردان را زخمی کرده است.

خبرگزاری ها: رئیس سازمان سینمایی کشور از ادغام جشنواره های ملی و جهانی فیلم فجر خبر داد. در سال های گذشته جشنواره بین المللی در اردیبهشت و به دبیری رضا میرکریمی برگزار می شد که در چند سال گذشته توانسته بود به کاهش هزینه های مختلف در هنگام برگزاری منجر شود و به تمرکز و تخصصی شدن فضای آن بینجامد.

بی بی سی: در آستانه برگزاری اجلاس آب و هوایی COP26 در گلاسکو، خبر از احتمال حضورنداشتن رئیس جمهور «شی» و «پوتین»، رهبران چین و روسیه، داده شده است و این نگرانی وجود دارد که حضورنداشتن آنها، ناامیدی در حل مسائل محیط زیستی را افزایش دهد. همچنین مستندساز معروف، سر دیوید اتنبرو، هشدار داد اگر اکنون درباره تغییرات آب و هوایی اقدام نکنیم، بعدها خیلی دیر خواهد شد.

یومی یوری: پرنسس ماکو با نامزد جنجالی خود ازدواج کرده و موقعیت سلطنتی خود را از دست می دهد. ماکو 29ساله بزرگ ترین نوه دختری امپراتور سابق ژاپن آکی هیتو است که 28 اکتبر رسما و بدون تشریفات با یک مرد معمولی ازدواج خواهد کرد و از پست و مقام سلطنتی می افتد و مبلغ یک میلیون پوندی هم که قرار بود نصیبش شود، به دست نخواهد آورد.