آرشیو سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰، شماره ۲۲۸۷۸
اخبار کشور
۲

خبر

در گفت و گوی تلفنی با معاون وزارت خارجه چین مطرح شد: تاکید باقری بر عدم تکرار تحریم ها علیه اشخاص و نهادهای ایرانی

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان بر لغو تحریم ها علیه اشخاص و نهادهای ایرانی و طرف های ثالث و عدم تکرار آن تاکید کرد.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در یک گفت وگوی تلفنی دوستانه و ثمربخش با آقای «ما ژائو»، معاون وزارت خارجه چین، از مواضع مثبت و تعاملات سازنده چین قدردانی کردم.

وی تصریح کرد: ایران و چین به عنوان شرکایی قابل اعتماد، در خصوص غیرقانونی بودن تحریم های یکجانبه آمریکا و اهمیت حاکمیت قانون در روابط بین الملل موضع مشترکی دارند.

‏معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: لغو تحریم ها علیه اشخاص و نهادهای ایرانی و طرف های ثالث و تضمین به عدم تکرار مورد تاکید قرار گرفت. رایزنی ها بین دو طرف در مورد طیفی از موضوعات به ویژه در عرصه بین المللی در آینده ادامه خواهد یافت.

انهدام 78 باند قاچاق اسلحه و مهمات توسط وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات از انهدام 78 باند قاچاق اسلحه و مهمات خبر داد.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در وزارت اطلاعات، 78 باند قاچاق اسلحه و مهمات طی 6 ماهه اول سال 1400 شناسایی و منهدم شده اند. در این عملیات ها 2170 قبضه سلاح شامل 473 قبضه اسلحه جنگی، 685 قبضه اسلحه شکاری، 782 قبضه اسلحه کمری و 230 قبضه انواع سلاح های دیگر کشف و با هماهنگی دستگاه قضایی 201 نفر در این خصوص دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده اند.