آرشیو چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰، شماره ۵۳۲۸
کدال
۱۱
افزایش سرمایه

فرآیند افزایش سرمایه 4 ناشر

دنیای اقتصاد : افزایش سرمایه به عنوان راهی برای تامین مالی شرکت هاست. این فرآیند در طی مراحل متعدد و با روش های مختلفی انجام می شود. از این رو شرکت ها طی اطلاعیه های متعدد سهامداران را از مراحل این فرآیند آگاه می کنند. در این گزارش به تشریح جزئیات 4 اطلاعیه پرداخته شده است.

وفتخار: شرکت سرمایه گذاری افتخار سهام اعلام کرد که گزارش توجیهی هیات مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 70 میلیارد تومان به مبلغ 200 میلیارد تومان (افزایش سرمایه 186 درصدی) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی و حفظ وضعیت موجود پرتفوی سرمایه گذاری ها که در تاریخ 08/ 09/ 1400 به تصویب هیات مدیره رسیده بود، جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه شده است.

پیزد: مجتمع صنایع لاستیک یزد اعلام کرد که گزارش توجیهی هیات مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 51 میلیارد تومان به مبلغ 204 میلیارد تومان از محل سود انباشته به منظور بهبود و اصلاح ساختار مالی ضمن رعایت الزامات کفایت سرمایه و دستیابی به وضعیت مساعدتری از لحاظ نقدینگی و همچنین امکان تامین سرمایه در گردش از طریق سیستم بانکی کشور و تامین مالی از طریق بازار سرمایه که در تاریخ 27/ 06/ 1400 به تصویب هیات مدیره رسیده بود، جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

واعتبار: سرمایه گذاری اعتبار ایران از صدور مجوز افزایش سرمایه از مبلغ 80 میلیارد تومان به مبلغ 180 میلیارد تومان (افزایش سرمایه 125 درصدی) از محل سود انباشته به منظور و اصلاح ساختار مالی و حفظ پرتفوی سرمایه گذاری ها از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران خبر داد.

آریا: شرکت پلیمر آریا ساسول نیز از صدور مجوز افزایش سرمایه از مبلغ 917 میلیارد تومان به مبلغ 37/ 1 هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه 50 درصدی) از محل سود انباشته به منظور تامین بخشی از طرح احداث واحد جداسازیC3 + از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران خبر داد.