آرشیو چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰، شماره ۵۳۲۸
شرکت ها
۲۵
خرده فروشی

در مراسم معارفه مدیرعامل «شهروند» مطرح شد

ضرورت تبیین سیاستگذاری های جدید

دنیای اقتصاد : مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهروند روز گذشته با حضور معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، اعضای هیات مدیره و جمعی از معاونان و مدیران شرکت شهروند برگزار شد.

در این مراسم از خدمات میرجلیل نگارنده، مدیرعامل سابق شرکت فروشگاه های زنجیره ای شهروند قدردانی و داود قربانیان به عنوان مدیرعامل جدید این فروشگاه معرفی شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در این مراسم، با تاکید بر اینکه حوزه اقتصاد شهری نیازمند تحول است، اما متاسفانه این نکته در تمام سال های گذشته نادیده گرفته شده است، گفت: اندیشه احداث و تاسیس فروشگاه های شهروند در دهه 70 اقدام بجا و درستی بود که ساختار آن با گذشت زمان نتوانست همسو با نیازها و تغییرات به روزرسانی شود.

ابوالفضل فلاح با اشاره به اجرای برنامه های راهبردی در حوزه اقتصاد شهری تصریح کرد: با بررسی ها و ظرفیت سنجی هایی که صورت گرفته تلاش کرده ایم نسبت به گردآوری و تدوین برنامه های راهبردی برای تمام مجموعه های اقتصادی در شهرداری تهران اقدام کنیم، امیدوار هستیم با اجرای دقیق این برنامه ها ضمن عبور از شرایط فعلی بتوانیم یک منشا خیر و اثر ماندگار برای آیندگان به جا بگذاریم.

وی در ادامه افزود: داشتن برنامه های راهبردی و داشتن یک افق بلندمدت مساله با اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، نداشتن چشم انداز و درگیری با روزمرگی می تواند در بلندمدت مجموعه را با آسیب های جدی روبه رو کند.

 دانش و تخصص؛ لزوم رشد و توسعه صنعت خرده فروشی

مدیرعامل جدید شهروند با اشاره به تاکیدات معاونت مالی و اقتصاد شهری در تبیین سیاستگذاری های جدید، خاطرنشان کرد: فعالیت و حضور در صنعت خرده فروشی حائز ویژگی هایی است که لازمه آن داشتن تخصص لازم در خصوص تامین کنندگان، شناخت رقبا، حوزه crm، تبلیغات و بسیاری از حوزه های تخصصی دیگر است که امیدوار هستیم با اتکا به ظرفیت های داخلی عملکرد مناسبی در این صنعت داشته باشیم.

داود قربانیان با بیان اینکه بازنگری در حوزه راهبردها مساله ای مهم و ضروری است، گفت: لزوم بازنگری در سیاست های کلان اعم از مدیریت نیروی انسانی، توسعه و به روزرسانی فروشگاه ها یکی از اصلی ترین اقداماتی است که در دوره جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت. قربانیان در ادامه ابراز امیدواری کرد: در آینده اساسنامه شرکت شهروند نیز در نهادهای مربوطه مورد بازنگری قرار گیرد تا بتوانیم با همکاری یکایک همکاران شاهد تحولی بنیادین در مجموعه فروشگاه های شهروند باشیم.