آرشیو یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰، شماره ۴۲۰۲
صفحه آخر
۱۲

اتفاق

بی بی سی: میت لوف، خواننده سرشناس آمریکایی که آلبوم «خفاش جهنمی» یکی از پرفروش ترین آهنگ های دوران او بوده، در 74 سالگی درگذشت. خانواده او این خبر را در صفحه فیس بوک این خواننده تایید کردند. آلبوم «خفاش جهنمی» صد میلیون فروش داشته و در فیلم هایی نظیر «باشگاه مشت زنی» و «نمایش راکی هورو» و «دنیای واین» از آن استفاده شده است.

آسوشیتدپرس: دانشگاه رودآیلند آمریکا مدارک افتخاری اعطا شده به دو مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، مایکل فلن، ژنرال بازنشسته و رودولف جولیانی، شهردار سابق نیویورک را پس می گیرد. رئیس این دانشگاه در بیانیه ای گفت که فلن و جولیانی «دیگر نماینده ارزش ها و استانداردهایی که در ابتدا به هنگام دریافت مدارک افتخاری خود به نمایش گذاشتند، نیستند».

رویترز: دو فعال سیاسی برجسته و مشهور میانمار از سوی دادگاهی در این کشور به مرگ محکوم شدند. تلویزیون میانمار گزارش کرد «کوان مین یو» و «فو زیار» دو فعال برجسته سیاسی میانمار بر اساس قانون مقابله با تروریسم این کشور گناهکار شناخته شده و بابت دست داشتن در انفجار، بمب گذاری و تامین مالی «تروریسم» به مرگ محکوم شده اند.

آسوشیتدپرس: آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفته وضعیت جهان به دلیل همه گیری کووید19، بحران آب و هوا و تنش های ژئوپلیتیکی که جرقه درگیری ها را در همه جا برانگیخته، از بسیاری جهات بدتر از پنج سال پیش است؛ اما او همچنین برخلاف رئیس جمهور آمریکا فکر می کند روسیه به اوکراین حمله نخواهد کرد.

ایسنا: وب سایت اسرائیلی «وای نت» اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اخیرا از یک پزشک اسرائیلی مشاوره پزشکی دریافت کرده است. آنها در گزارش خود می گویند پزشک مدنظر پروفسور «اسحاق شاپیرا» است که معاون مدیر کل مرکز پزشکی «سوراسکی» در تل آویو است. گمانه زنی ها درمورد وضعیت سلامتی اردوغان در ماه های اخیر افزایش یافته است.

ورایتی: جانی دپ، ستاره مشهور سینمای جهان، در فیلم بعدی مایوین کارگردان فرانسوی در نقش لویی پانزدهم پادشاه مشهور و جنجالی فرانسه بازی خواهد کرد. فیلم برداری این فیلم که عنوان و داستان دقیقش مشخص نشده است، تابستان امسال آغاز می شود. فیلم برداری به مدت سه ماه در مکان های دیدنی پاریس که عمدتا در کاخ ورسای است، انجام خواهد شد.