آرشیو یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، شماره ۷۸۳۷
ایران زمین
۱۰

در پی اوج گیری سویه جدید کرونا (امیکرون) مطرح شد : نگرانی از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد: توصیه بهداشتی ما به مردم خوزستان احتیاط بیشتر و رعایت دقیق تر پروتکل ها در زمان پدیده گرد و غبار است.

 دکتر «محمدحسین سرمست» در گفت وگو با «ایران» با اشاره به اینکه در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی برای کنترل و پیشگیری از کرونا در مناطق شهری حدود 70 درصد و در مناطق حاشیه ای شهر ها به زیر 20 درصد کاهش یافته است تصریح کرد: در مجموع رعایت پروتکل ها در خوزستان به 46 درصد رسیده که این مساله نگران کننده است. هرچند سویه امیکرون سیر آرا م تری نسبت به گونه های دیگر دارد و بیشتر مراجعات سرپایی هستند  اما بسیار مسری تر است و مردم اگر بخواهند از خود و خانواده خود در برابر این سویه محافظت کنند باید دقت بیشتری به خرج دهند.سرمست افزود: از سوی دیگر خوزستان استانی است که به دلیل مدل اقلیمی اش  در زمستان با افزایش موارد بستری به دلیل پدیده گرد و غبار مواجه می شود و تجربه نشان داده بیماران تنفسی، قلبی و دیابتی بیشتر در معرض آسیب هستند و این مساله در مورد کرونا نیز صادق است لذا انتظار داریم مردمی که با بیماری های زمینه ای درگیر هستند در مواقع بروز گرد و غبار از حضور در اماکن سرباز خودداری کرده و رعایت پروتکل ها را دوچندان کنند.

 روند تزریق دوز سوم واکسن در جنوب غرب خوزستان مطلوب نیست

همچنین  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تاکنون استقبال خوبی از تزریق دوز سوم واکسن کرونا در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان نشده و روند تزریق واکسن در این منطقه مطلوب نیست.به گزارش ایرنا، ساسان قربانی  افزود: با توجه به شیوع سویه جدید امیکرون و سرعت زیاد انتقال این بیماری، شاهد تاخیر ساکنان جنوب غرب خوزستان برای تزریق نوبت سوم واکسن کووید-19 هستیم.

وی جمعیت هدف تزریق دوز سوم واکسن کرونا در جنوب غرب خوزستان را 422 هزار و 617 نفر اعلام کرد و افزود: متاسفانه از این تعداد تاکنون 58 هزار و 913 نفر یعنی 14 درصد افراد برای تزریق دوز سوم واکسن اقدام کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: 2 هزار و 823 نفر از جمعیت روستایی و 37 هزار و 956 نفر جمعیت شهری آبادان اقدام به تزریق دوز سوم واکسن کرده اند.