آرشیو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، شماره ۶۱۴۶
اقتصاد
۳
نبض اقتصاد

برخورد با مدیران متخلف بانکی در مورد وام بدون ضامن

وزیر اقتصادو دارایی با بیان اینکه با مدیران متخلف در موضوع وام های خرد بدون ضامن برخورد می شود، گفت: در روزهای گذشته 400شکایت از شعب بانک ها در سامانه بازرسی ثبت شد که گروه های بازرسی بانک ها ابتدا این مسائل را بررسی می کنند.

سیداحسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار اظهار کرد: طرح پرداخت تسهیلات تا سقف 100میلیون تومان برای دارندگان حساب با اعتبارسنجی مناسب در بانک ها در حال انجام است و بخشنامه های مرتبط به 13بانک مشمول طرح ابلاغ شده است.

وی درباره مطالبه برخی از بانک ها از متقاضیان مبنی بر سپرده 30میلیون تومانی برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن عنوان کرد: آنچه که خارج از ابلاغیه و بخشنامه و مصوبه هیات مدیره بانک ها باشد، تخلف است. خاندوزی بیان کرد: قطعا با مدیران متخلف برخورد می شود. در روزهای گذشته 400شکایت از شعب بانک ها در سامانه بازرسی ثبت شد که گروه های بازرسی بانک ها ابتدا این مسائل را بررسی می کنند. دراین باره مدیران عامل بانک ها برخی موارد تخلف را تایید کرده اند و از جریمه مدیران متخلف خبر دادند. وزیر اقتصاد افزود: شرط ضامن از تسهیلات برداشته شده و پرداخت وام بر اساس اعتبارسنجی و منابع بانک ها انجام می شود و بانک ها حقی برای متوقف کردن پرداخت تسهیلات ندارند اما ممکن است تعداد زیادی در صف باشند و نوبت افراد به طول بینجامد.

خاندوزی که در حاشیه جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب وکار سخن می گفت با تاکید بر چهار مصوبه امروز این هیات گفت: مهم ترین مصوبه آن مجوزهای اعلانی مربوط به مشاغل خانگی است. مجوزهای اعلانی مشاغل خانگی آن دسته از مجوزهایی هستند که در درگاه ملی مجوزها ثبت می شوند و متقاضی در این درگاه متعهد به رعایت شرایط آن کسب و کار خواهد بود و دیگر نیازی به صدور مجوزهای پیشینی نیست، به عبارت دیگر امضاهای طلایی در این مجوزها حذف خواهد شد. وزیر اقتصاد گفت: مساله مهم در این زمینه متصل شدن دستگاه ها به سامانه مجوز کسب وکار هستند که قانون آن 18اسفند سال گذشته تصویب شده و تا 18اسفند امسال همه دستگاه ها باید به این سامانه وصل شوند./فارس