آرشیو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، شماره ۶۱۴۶
حوادث
۱۹

اعدام ، فرجام قتل پدر مقابل چشم پسر

مرد 32ساله که در اتوبان به مردی شلیک کرده و او را مقابل چشم فرزندش به قتل رسانده بود، بعد از چهارسال در زندان  اعدام شد.

به گزارش خبرنگار جام جم ، مرد اعدامی عصر 16آبان96 در جریان درگیری با مردی 35ساله او را مقابل چشم فرزندش در اتوبان خلیج فارس با شلیک گلوله به قتل رساند. او بعد از دستگیری روانه زندان و بعد از آن در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. پدر مقتول برای  قاتل از طرف خود و سه نوه اش قصاص خواست . متهم به قتل نیز در دفاع از خود گفت: من و مقتول با هم دوست بودیم اما دچار اختلاف مالی شدیم.  تلفنی با او حرف زدم تا سر قرار بیاید و مشکل مان را حل کنیم. وقتی با من رو به رو شد، سمتم سنگ پرتاب کرد و شیشه خودرویم شکست. بعد سلاح کشید تا مرا بکشد که با وی درگیر شدم تا سلاح را بگیرم که در آن گیرودار تیری به او خورد و فوت شد.

در ادامه پسردایی مقتول که شاهد قتل بود، گفت: در قهوه خانه بودیم که این مرد تلفنی به پسرعمه ام زنگ زد و خواست به اتوبان خلیج فارس برود. من و پسر مقتول همراهش رفتیم . قاتل با دیدن ما، پسرعمه ام را با شلیک گلوله کشت. مقتول سلاحی نداشت و بی دفاع بود.

با توجه به انکار قتل از سوی متهم، قضات پرونده را لوث تشخیص و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. خانواده مقتول 50فامیل نسبی را به دادگاه معرفی کردند و آنها سوگند به قاتل بودن متهم خوردند و او حکم قصاص گرفت که این رای در شعبه32 دیوان عالی کشور تائید و به شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد. مرد اعدامی یکبار پای چوبه دار رفت که مهلت گرفت اما مهلت پایان یافت و چند روز پیش و با گذشت چهارسال از جنایت در زندان رجایی شهر کرج پای چوبه دار رفت اما این بار نتوانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند و اعدام شد.