آرشیو یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰، شماره ۷۸۶۰
سیاسی
۴

دیگه چه خبر

شلمچه آماده استقبال از پیکر پاک 60 شهید

   خبر اول اینکه،  همزمان با سالروز شهادت امام کاظم(ع)، پیکر های مطهر بیش از 60 شهید دوران دفاع مقدس که در مناطق عملیاتی فکه، جزیره مجنون، شرق دجله و شلمچه توسط گروه های تفحص کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیرو های مسلح کشف شده اند، امروز به آغوش میهن اسلامی بازخواهند گشت.

آیین استقبال از شهدای تازه تفحص شده با حضور کاروان های راهیان نور و مردم آبادان و خرمشهر، از ساعت 9:30 صبح در مرز شلمچه برگزار می شود. به گزارش فارس، این شهدا در عملیات های والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، کربلای 5 و تک دشمن در سال پایانی جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

25 میلیارد تومان از اموال تملیکی بین نیازمندان توزیع شد

  خبر دیگر اینکه، در ادامه تلاش ها برای سامان یافتن انبار های اموال تملیکی در کشور و پس از سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور به استان بوشهر و بازدید از انبار های اموال تملیکی در این استان،  25 میلیارد تومان از اموال دپو شده بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش میزان، بر این اساس محموله قابل توجهی از کالا های قاچاق شامل پوشاک، کیف و کفش و انواع نوشت افزار به ارزش تقریبی  25 میلیارد تومان در انبار های اموال تملیکی وجود داشت که بخشی از این کالا ها پس از هماهنگی صورت گرفته و صدور مجوز های لازم از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، جهت توزیع بین نیازمندان به کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی بوشهر واگذار شد و در مورد بخشی دیگر، فرایند لازم در حال

انجام است.

38 سفیر در فهرست تغییر

  دست آخر اینکه،  سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد محسن بهاروند سفیر ایران در لندن، در کنار 37 سفیر دیگر در فهرست تغییر هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، پنجشنبه گذشته برخی رسانه ها خبر برکناری بهاروند از سفارت ایران در لندن را مخابره کرده بودند.

این رسانه ها، علت این برکناری را انتشار تصاویری از برپایی جشن سالگرد پیروزی انقلاب در محل سفارت ایران در لندن عنوان کرده بودند که با حواشی همراه بود و طی آن، حاضران در میهمانی سفارت، حتی پروتکل های اولیه حضور در اماکن دیپلماتیک ایران، از جمله رعایت حجاب را زیر پا گذاشته بودند.

بهبود وضعیت و عملکرد سفارتخانه ها و نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور یکی از مهم ترین مطالبات حامیان دولت در حوزه سیاست خارجی است.