آرشیو یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰، شماره ۷۸۶۰
فناوری
۲۵
قاب فناوری

تحول در واقعیت مجازی با پوشیدنی مبتنی بر 5G

گردآورنده: آنا عبادی

شرکت موتورولا با همکاری «وریزون» نوعی بند منحصربه فردی که به گردن آویزان می شود و مجهز به فناوری نوین 5G است تولید کرده که می تواند در دستگاه های بازی (گیم) تغییر ایجاد کند، به طوری که اکنون عینک های واقعیت افزوده زیادی در بازار وجود دارد اما لنزها، صفحه نمایش ها، باتری ها و پردازنده ها آن را سنگین کرده و صورت کاربران را آزار می دهد.

جزئیات این خبر در وبلاگ موتورولا آمده است. این شرکت در پستی توضیح داده است ، این پوشیدنی که کمیسیون ارتباطات فدرال تایید کرده، یک عینک هوشمند لنوو و با بند گردنی لمسی موتورولاست و از سوی شبکه پهن باند وریزون 5G هدایت می شود.این فناوری به کاربران اجازه می دهد تا محتوا را به صورت صفحات همه جانبه در اطراف خود نمایش دهد. پهنای باند بالا، اتصال با تاخیر بسیار اندک از جمله ویژگی های این دستگاه منحصربه فرد است و می تواند با دستگاه های قدرتمندی مانند عینک هوشمند ThinkReality A3 در شبکه 5G Verizon جفت شود.

این فناوری و پوشیدنی می تواند در آینده بسیاری از تجربیات کاربری در واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) مانند قابلیت حمل بهتر، تجربه کاربری طولانی مدت و با کیفیت بالاتر را تقویت کند، چرا که گردن بند موتورولا دارای پردازنده Snapdragon 8 Gen1 و دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. یک صفحه لمسی، یک اسلات سیم کارت و یک نشانگر چراغ شارژ همه در اندازه کوچک جمع آوری شده و وزنش نیز 100 گرم است. این دستگاه دارای قابلیت های اتصال بوده و در آن حسگرها، ژیروسکوپ، شتاب سنج، فشارسنج و GPS و همچنین آنتن های 5G وجود دارد و از گردن آویزان می شود. از پوشیدنی می توان در طیف کاملی از فعالیت های کاری و بازی استفاده کرد، به عنوان مثال می توان از آن برای تمرینات ورزشی و تجربیات تماشاگر استفاده کرد. ابزار پوشیدنی می تواند سینماهای واقعیت مجازی را نیز مقیاس پذیر کند.