آرشیو سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۷۹۰۳
زیست بوم
۱۷

خبر در خبر

تسنیم- جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاهش ورودی آب به فلات ایران و همچنین سوریه و عراق می تواند آثار خطرناک زیست محیطی داشته باشد، گفت: وزارت امور خارجه باید در سطح بین المللی به رویه غلط ترکیه اعتراض کند که در زمان تصدی آقای ظریف نسبت به این موضوع پاسخ قانع کننده ای ارائه شد اما زمانی که سوالی در همین موضوع از آقای امیرعبداللهیان در کمیسیون امنیت ملی مجلس پرسیده شد حتی یک برگ کاغذ که در آن نامه ای به مراجع بین المللی و غیره نگارش شده باشد وجود نداشت و فقط یک بار سفیر ترکیه احضار شده است. دولت ترکیه نمی تواند با چنین وسعتی اقدام به سدسازی کند و جلوی ورود آب به کشورهای همسایه را بگیرد.

ایرنا - مهدی ایزدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: همزمان با آغاز رسمی رویداد بین المللی ساری2022 نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی اقوام ایران در بوستان ملل ساری با 70 غرفه متنوع از آثار استان های مختلف برپا شده است. در این نمایشگاه ها که با توجه به تنوع آثار و رشته ها از اقوام و استان های مختلف یک نمایشگاه ملی صنایع دستی محسوب می شود، آثاری در رشته های سفال و سرامیک، پته دوزی، پوشاک، گلیم بافی، شمدبافی، زیلوبافی، خاتم کاری، چادرشب بافی، سفال سنتی، لاک تراشی، حصیربافی، چرم دوزی سنتی، سازهای سنتی، معرق چوب، جاجیم، مینای فلز و منبت به نمایش در می آید و عرضه می شود.

ایسنا- سعید جاویدبخت، مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس پایش صورت گرفته تاکنون بیش از 65 هزار هکتار از عرصه های جنگلی بلوط این استان دچار آفت برگخوار و جوانه خوار بلوط شده اند. آفت برگ خوار بلوط عمدتا در مناطق گرمسیری و آفت جوانه خوار بلوط در مناطق سردسیری شیوع پیدا کرده است که جنگل های بلوط شهرستان باشت بیشتر مورد آسیب قرار گرفته اند. جاوید بخت اظهارکرد: خشکسالی، نوع سمپاشی و آلودگی های مرکبات و باغ ها گونه های ضد این آفت از بین برده اند و کاهش بارندگی ها از جمله علت های این آفت هستند.