آرشیو یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱، شماره ۲۳۰۳۵
فرهنگ: مقاومت
۸
یک ستاره از آن هزار

ستاره بیست و هفتم؛ ستاره یتیم

اول شهریور ماه 1338 در روستای شیخ لو به دنیا آمده بودی، روستایی محروم در شهرستان تربت جام. هنوز لذت زندگی در کنار پدر را تجربه نکرده بودی که در دوسالگی طعم یتیمی را چشیدی و از همان کودکی و دوران طفولیت در کوره مشکلات زندگی آب دیده شدی و با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم کردی. با ترک روستا و هجرت به مشهد، برای تامین مخارج زندگی و کمک به معاش خانواده ات به کار قالی بافی روی آوردی و سرانجام بازار کار تو را به کارگری در کارخانه دباغی کشاند. 

تا دوم راهنمایی درس خوانده بودی که در کارخانه ریسندگی مشغول به کار شدی که مصادف با شروع زمزمه های انقلاب اسلامی شد و تو همراه و همگام مردم انقلابی مشهد و همسو با جامعه کارگری در صحنه های انقلاب و مبارزه با رژیم ستم شاهی حضور داشتی. شب هایی که از کار برمی گشتی با حضور در محافل انقلابی به تقویت بینش و اندیشه های اسلامی- انقلابی ات می پرداختی و در توزیع عکس و اعلامیه های آیت الله خمینی(ره) در بین اقشار و مردم نقش بسزایی داشتی.

همزمان با پیروزی انقلاب به فرمان امام خمینی در نگهبانی از دستاوردهای انقلاب نقش فعالی داشتی و پس از تاسیس بسیج به فرمان امام، به تاسیس و راه اندازی پایگاه بسیج مسجد بقیه الله همت گماشتی و با جذب نیروهای انقلابی و جوانان پرشور گشت شب را در محله راه اندازی نمودی که نشان از تعهد و اعتقاد تو بود.

با شروع جنگ تحمیلی احساس وظیفه کردی و عازم جبهه های جنگ شدی و با احساس مسئولیت نسبت به انقلاب و کشور، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمدی و پس از چندین مرتبه حضور در مناطق عملیاتی و مجروحیت های متعدد، هر بار با بهبودی نسبی به منطقه برمی گشتی و با درایت و تجربیاتی که به عنوان خدمه خمپاره انداز 60 میلی متری به مقابله با دشمن بعثی پرداختی و در تامین آتش تهیه و پشتیبانی از نیروهای رزمنده نقش بسزایی ایفا نمودی و با تجربه ای که از حضور در مناطق جنگی به دست آورده بودی به عنوان مسئول محور ادوات تیپ الحدید لشکر 5 نصر منصوب و در عملیات کربلای 5 حضور داشتی و در کنار دیگر رزمندگان تیپ الحدید ایفای نقش نمودی. 

پاداش ماه ها خدمت صادقانه و تلاش مجاهدانه ات تو را شایسته شهادت کرده بود و سرانجام در بیستم بهمن 1365 در اوج عملیات کربلای 5 شهد شهادت نوشیدی و عند ربهم یرزقون شدی و در عرش الهی ماوا گرفتی. هرچند پیکر زمینی ات پس از تشییع بر دوش امت اسلامی مشهد در بهشت رضای مشهد آرام گرفتی و روح خداجویت در آسمان ها ستاره شد تا چراغ راه آیندگان باشی و راهنمای مسیر آنانی که قصد قربت دارند و سیر الی الله. روحت شاد و نورت درخشان در آسمان ایران اسلامی باد. 

موضوع: شهید مهدی زواری (معاون محور ادوات لشکر 5 نصر)

نویسنده: ابوالقاسم محمدزاده