آرشیو چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، شماره ۷۹۲۶
حوادث
۱۹

عملیات آواربرداری متروپل متوقف نشده است

عملیات آواربرداری ساختمان متروپل با سرعت گرفتن کار و تلاش گروه های آواربردار، رو به پایان است و بیشتر نقاط محل حادثه تسطیح شده است.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، احسان عباسپور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان در این باره گفت: پیکر جانباختگان ساختمان متروپل بر اساس فهرست مفقودانی که اعلام شده بود از زیرآوار خارج شده است. علاوه بر آن اعضای پیکر برخی از جانباختگان هم پیدا شده که برای شناسایی تحویل پزشکی قانونی شده است. با توجه به رسیدن گروه های آواربردار به زیرزمین ساختمان متروپل، جست وجو برای پیکرهای احتمالی زیر آوار همچنان ادامه دارد و عملیات متوقف نشده است. همه تلاش ما یافتن پیکرهای زیر آوار بود که با تلاش گروه های جست وجو 43 پیکر شناسایی و به خانواده جانباختگان تحویل داده شد و دیگر اعضای بدنی که پیدا شده نیز در اختیار پزشک قانونی برای هویت شناسی است.

وی افزود: نحوه تخریب باقی مانده ساختمان متروپل، با نظر کارشناسان بررسی و عملیات آن بزودی آغاز خواهد شد تا خیابان اصلی امیری آبادان به روال عادی بازگردد. گفتنی است بخشی از ساختمان 11 طبقه متروپل آبادان ساعت 40 و 12 دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ریزش کرد و بر اثر آن تاکنون جسد 43 نفر از زیر آوار خارج شده است.