آرشیو شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱، شماره ۵۴۷۰
فرهنگ و هنر
۳۲

تلویزیون

پاسداشت محمد معین در شبکه مستند

دنیای اقتصاد : مستند «زندگی در میان واژگان» در پاسداشت دکتر محمد معین استاد زبان و ادبیات فارسی و مولف فرهنگ فارسی «معین» فردا یکشنبه بیست و دوم خردادماه 1401 ساعت 21 و تکرار آن در روزهای دوشنبه بیست و سوم خرداد ساعت10، پنج شنبه بیست وششم خرداد ساعت 19:30 و جمعه بیست و هفتم خرداد ساعت 12 از قاب شبکه مستند سیما پخش می شود.

این مستند پنجمین فیلم از مجموعه ده قسمتی مستندهای «چونان سرو» است که به سفارش شبکه مستند سیما و با تهیه کنندگی مصطفی رزاق کریمی از این شبکه تلویزیونی نمایش داده می شود.  در این مستند پرتره استادانی چون مهدی محقق چهره ماندگار زبان و ادب فارسی،  حسن انوری استاد زبان و ادبیات فارسی، عبدالله انوار استاد ریاضیات،  فلسفه و منطق،  امیربانو کریمی چهره ماندگار ادبیات فارسی، توفیق سبحانی استاد ادبیات فارسی و عضو شورای علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و محمدعلی سجادی استاد زبان و ادبیات فارسی درباره جایگاه و اهمیت «محمد معین» در سپهر علمی،  فرهنگی و ادبی ایران سخن گفته اند.

 
پخش فصل دوم یک سریال طنز سیاسی

دنیای اقتصاد : فصل دوم «وضعیت زرد» به تهیه کنندگی مسعود ملکی مشهور و کارگردانی مجید رستگار از 28 خردادماه هر شب از شبکه دوم سیما پخش خواهد شد. تکرار فصل اول این سریال هم در 6 قسمت هر شب از امروز 21 خرداد تا پنج شنبه 26 خرداد پخش می شود. این مجموعه نخستین سریال تولیدی «مدرسه اندیشه و هنر ماه» در قالب طنز موقعیت است.

خط داستانی «وضعیت زرد» دارای رگه های سیاسی است و خط قصه و شخصیت های آن شامل شش کاراکتر محوری هستند که هرکدام از شخصیت ها، داستان ها و رگه هایی مخصوص به خود دارند. در فصل اول این سریال با قصه ای مواجه می شویم که یکی از شخصیت های اصلی آن، طراح سانتریفیوژی بود که از سازمان انرژی اتمی اخراج شده بود. البته موضوعاتی با درون مایه اجتماعی، اقتصادی و مجازی هم حول محور این سریال قرار داشت. مهران رجبی، مریم سعادت، زین العابدین تقی پور، بهار داورزنی، حسام خلیل نژاد، آرش ماهان کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی این سریال هستند. سریال «وضعیت زرد» از شنبه تا پنج شنبه هرشب ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد و روز بعد در ساعات 9 و 40 دقیقه صبح، 16 و 20 و  1 و 30 دقیقه بامداد بازپخش می شود.