آرشیو سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، شماره ۵۴۷۹
خبر
۲

آنلاین

غرب می خواهد مذاکرات را از ریل خارج کند

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در توییتی نوشت: قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که با حمایت تروئیکای اروپا و آمریکا به تصویب رسید، دلایلی ارائه می دهد که باور کنیم آنها سعی دارند مذاکرات وین درباره برجام را از مسیر خارج کنند. اما از نظر من، این اقدام یک اشتباه محاسباتی غیرعامدانه استراتژیک بود و این کشورها هنوز هدفشان نهایی‏ کردن موفقیت آمیز مذاکرات است.

زمان انعطاف در مذاکره مهم است

اردشیر سنایی استادیار دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در توییتی نوشت: در مذاکرات دیپلماتیک تشخیص اینکه چه زمانی باید عدم انعطاف داشت و چه زمانی باید منعطف بود، بسیار مهم است. تشخیص نادرست این امر موجب از بین رفتن ارزش موضوع خواهد شد.

توافق تنها راه است

دیاکو حسینی تحلیلگر سیاست خارجی در توییتی نوشت: طی دو دهه گذشته و در دولت های مختلف آنقدر درگیر مذاکرات هسته‏ ای بودیم که فراموش کرده‏ ایم مذاکرات هسته‏ ای و روش های مذاکراتی آن، سیاست خارجی نیست؛ بلکه مانع داشتن سیاست خارجی است. توافق، تنها راه پایان دادن به این بحران فرسایشی، دست و پاگیر، بی‏ نتیجه و پرهزینه است.

ونزوئلا یار ایران و همراه امپریالیسم

پدرام سلطانی کارآفرین ایرانی در توییتی نوشت: رئیس‏ جمهور ونزوئلا به ایران آمد و با ژست مبارزه با امپریالیسم سهمش را از سفره آمریکاستیزی گرفت، سپس به کشورش بازگشت و نخستین محموله نفتی خود را با هماهنگی امپریالیسم به اروپا فرستاد و سهمش را از بازار اروپا هم گرفت. یک راننده اتوبوس وارد، همه نوع مسافری می‏ زند.

افزایش 128 درصدی تجارت ایران و عمان

جواد میرگلو بیات کارشناس مسائل عمان در توییتی نوشت: در دو ماه نخست سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان صادرات ایران به عمان 128 درصد رشد داشته است. مبادلات تجاری بین ایران و عمان نیز در این مدت 145 درصد افزایش نشان می دهد.