آرشیو سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۴۲
بین الملل
۱۸
ذره بین

آژیر مرگ برای پایان صهیونیست ها

معضلات امنیتی در رژیم صهیونیستی تقریبا به مساله ای هر روزه تبدیل شده و در هفته های اخیر کمتر روزی بوده که خبری درباره حملات سایبری و هک شدن سامانه های نظامی، امنیتی و شهری در سرزمین های اشغالی منتشر نشود. این معضلات در کنار مشکلات داخلی دولت رژیم اشغالگر قدس و چالش های بین المللی که این رژیم با برخی متحدان گذشته خود پیدا کرده روزهای سختی را برای صهیونیست ها رقم زده است. 

براساس گزارش ها در تازه ترین حمله سایبری به رژیم صهیونیستی، آژیرهای هشدار خطر حمله موشکی در بخش هایی از قدس و ایلات برای حدود یکساعت بدون وقفه فعال شده بود. ابتدا آنها دلیل این اتفاق را نقص فنی اعلام کردند اما دیروز ارتش این رژیم، به صدا درآمدن آژیر را ناشی از یک حمله سایبری دانست. اداره ملی سایبری رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده که ایران پشت پرده نقص در این سامانه هاست.

رادیو ارتش اسرائیل در گزارشی که در این زمینه منتشر کرده اعلام کرد: این حمله به جای سیستم هشدار فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی، سیستم های آژیر شهرداری را هدف قرار داده است و از طریق دسترسی به این سامانه، هکرها موفق شدند زنگ های هشدار را فعال کنند.

این اولین باری نیست که صهیونیست ها ایران را به این حملات سایبری مرتبط می کنند و اخیرا نیز، شرکت امنیت سایبری اسرائیلی «چک پوینت» ادعا کرده هکرهای ایرانی به حساب های ایمیل مقامات ارشد رژیم اشغالگر قدس نفوذ کرده و حملات «فیشینگ» هدفمند علیه سیاستمداران و دانشگاهیان را انجام دادند که برخی از آنها چهره های شناخته شده ای هستند. 

در میان مقامات ارشد صهیونیست که هدف قرار گرفتند، زیپی لیونی، وزیر خارجه پیشین، یک ژنرال ذخیره که با مسائل حساس و پیچیده سروکار داشت، سفیر سابق ایالات متحده در فلسطین اشغالی و رئیس یک موسسه تحقیقاتی امنیتی بزرگ در سرزمین های اشغالی بودند. رژیم صهیونیستی به رغم تمام ادعاهای خود درخصوص توان سایبری و به کارگیری متخصصان، از ناامنی زیادی در این حوزه رنج می برد.