آرشیو پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱، شماره ۵۴۸۱
خبر
۲

آنلاین

استقبال ایران ازنتیجه انتخابات کلمبیا

حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه ایران در توییتی نوشت: «جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال و تبریک به مردم کلمبیا به خاطر مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در فضایی آزاد و دموکراتیک؛ پیروزی جناب آقای گوستاوو پترو به عنوان رئیس جمهور منتخب را تبریک گفته و در راستای توسعه و رفاه این کشور برای ایشان و مردم کلمبیا آرزوی موفقیت دارد.»

صدر مخالفان ایران را ناامیدکرد

حسن رستمی، روزنامه نگار حوزه عربی در توییتی نوشت: مقتدی الصدر رهبر جریان الصدر شایعات مربوط به کناره‏‏ گیری از فرآیند سیاسی عراق در پی فشارهای ایران را رد کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه فشاری بر هیچ گروه شیعی نداشته است.

تیم پزشکان ایرانی در سنگال

محمد رضا دهشیری، سفیر ایران در سنگال در توییتی نوشت: خرسندم که تیم تخصصی پزشکان ایرانی در مدت حضور دو هفته ای در شهرهای طوبی، فاتیک و داکار، با اهداف بشردوستانه، مبادرت به ویزیت عمومی بیماران سنگالی، آموزش پزشکان و پرستاران، چشم پزشکی، زایمان، دندان پزشکی، عمل های جراحی دهان و دندان و نیز گوش و حلق و بینی و هیسترکتومی وسیع کردند.

نگرانی آمریکا و اسرائیل از نفوذ ایران

احسان صادقی، پژوهشگر مسائل بین الملل در توییتی نوشت: بلینکن وزیر خارجه آمریکا و نفتالی بنت گفت وگوی تلفنی با یکدیگر داشته اند. موضوعات این گفت وگو شامل انحلال پارلمان اسرائیل، تعهد واشنگتن نسبت به روابط قدرتمند استراتژیک میان ایالات متحده و اسرائیل و نگرانی های دوجانبه از بابت نفوذ ایران در منطقه بوده است.

ترکیه برای مهار ایران آماده می شود؟

حساب کاربری چتم هاوس در توییتی نوشت: سفر محمد بن سلمان به ترکیه اولین اقدام برای تقویت روابط منطقه ای قوی تر قبل از سفر ماه ژوئن بایدن به ریاض است. این سفر به تلاش های مستمر برای ایجاد یک ائتلاف منطقه ای علیه ایران مرتبط است. کشورهای شورای همکاری خلیج فارس امیدوارند که با ترغیب ترکیه، این کشور با تلاش‏‏ های بیشتر جهت مهار ایران همکاری کند.