آرشیو پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱، شماره ۵۴۸۱
فرهنگ و هنر
۲۱

کوتاه از فرهنگ و هنر

رضا کیانیان همزمان با 72سالگی خود و در جدیدترین حضورش بر صحنه تئاتر، در نمایش «پدر» به ایفای نقش می پردازد. «پدر» که نوشته فلوریان زلر است با طراحی و کارگردانی آروند دشت آرای تمرین های خود را از 21 خرداد آغاز کرده و قرار است در شهریور سال جاری روی صحنه برود. این اثر نمایشی که تهیه کنندگی آن بر عهده محمد قدس است، بعد از نمایش «بداهه» دومین تجربه همکاری آروند دشت آرای و رضا کیانیان در عرصه تئاتر است.

بهروز رضوی فیلم سینمایی «سکوت بره ها» به کارگردانی «جاناتان دمی» را برای نابینایان توضیح دار کرد. این فیلم از امروز پنجشنبه ساعت 19 از رادیو سوینا پخش می شود و پس از آن، روی سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار می گیرد. نظارت متن و ضبط این برنامه به عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت این فیلم را محدثه واعظی پور نوشته است. این برنامه در استودیو فراز ضبط شده و مسعود زرگران نیز صدای آن را تدوین و میکس کرده است.

گروه هارد راک «کهربا» موسیقی نمایش «پناه کاه» به نویسندگی و کارگردانی فرید قادرپناه را هرشب همراه با این نمایش، روی صحنه می برد. آرین طهماسبی (خواننده و گیتار ریتم)، سینا بلبلی (گیتار ریتم)، خشایار زارعی (گیتار بیس)، امیر عزیزی (نوازنده پیانو و سینتی سایزر)، سینا طرح ساز (درامز) اعضای این گروه هستند. «پناه کاه» کاری است از گروه تئاتر ریگولیتو که از دوم تیر ساعت 18:45 به مدت 75 دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.