آرشیو شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱، شماره ۵۴۸۲
فرهنگ و هنر
۳۲

کوتاه از فرهنگ و هنر

نمایشگاهی از گزیده آثار زنده یاد کامبیز درم بخش در قالب نمایشگاه «شاعر خط ها» از دیروز جمعه در گالری ثالث گشایش یافت. زنده یاد کامبیز درم بخش، سال های سال در کافه کتاب ثالث حضور داشت و کار می کرد. کامبیز درم بخش هنرمند طراح و کاریکاتوریست که با خط ها و طراحی های ساده اش مشهور است، روز 15 آبان ماه 1400 بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

شانزدهمین نشست کافه کلمات با عنوان «دیدار با شاعر تاثیرگذار معاصر: علی باباچاهی» توسط انجمن دوستی ایران و کوبا و مرکز نشر شعر روز چهارشنبه، هشتم تیرماه از ساعت 18 تا 20 در کرج برگزار خواهد شد. هرمز علی پور و علی قنبری سخنرانان این نشست هستند و هادی خوانساری اجرای این برنامه ها را بر عهده دارد. شعرخوانی شاعران و نمایش فیلم مستند «من، نه منم!» (پرتره علی باباچاهی) ساخته علی قنبری از دیگر بخش های نشست خواهد بود. این نشست در گوهردشت، بلوار ملکشاه، نبش ایثار دو، کلوپ کوبا برگزار خواهد شد.

مستند «مسائل پاریسیه» در پاسداشت «علامه محمد قزوینی» ادیب و پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ایران به کارگردانی حنیف شهپرراد فردا یکشنبه پنجم تیر ساعت 21 از قاب شبکه مستند سیما پخش می شود. این مستند هفتمین فیلم از مجموعه «چونان سرو» است که به سفارش شبکه مستند سیما و با تهیه کنندگی مصطفی رزاق کریمی از این شبکه تلویزیونی نمایش داده می شود. تکرار مستند «مسائل پاریسیه» دوشنبه 6 تیرماه 1401 ساعت 10، پنجشنبه 9 تیرماه ساعت 19:30 و جمعه 10 تیرماه ساعت 12 از قاب شبکه مستند پخش خواهد شد.

تهیه کننده مجموعه «کلیله و دمنه» به کارگردانی مرضیه برومند خبر داد که قسمت جدید این مجموعه با مجوز ساترا پخش شد. مجموعه «کلیله و دمنه» مدتی است که از شبکه نمایش خانگی عرضه می شود و طی یک ماه اخیر دچار حاشیه هایی هم شد. بعد از پنج قسمت از عرضه این مجموعه، حجمی از انتقادات متوجه سریال شد که با توجه به مضمون و محتوای عرضه شده، درجه بندی سنی آن را مورد سوال قرار داده بودند. اکنون سیدمصطفی احمدی تهیه کننده این مجموعه خبر داده است که قسمت ششم با مجوز ساترا عرضه شده است.