آرشیو سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱، شماره ۷۹۴۳
فرهنگی
۲۳
تئاتر

میزبانی مجموعه تئاتر شهر از 4 نمایش

 آغاز تابستان قرن جدید با استقبال بیشتر علاقه مندان از نمایش های روی صحنه همراه شده و در همین رابطه نیز مجموعه تئاتر شهر این روزها میزبانی 4 نمایش را برعهده دارد. درام تاریخی و چهره نگارانه (پرتره) «پروین»، برشی از زندگی پروین اعتصامی، شاعر شناخته شده معاصر است. نمایشنامه این اثر به قلم حسین کیانی 26 دی ماه 1400 در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی شده و از سوی انتشارات نمایش روانه کتابفروشی ها شده است. این درام تاریخی و چهره نگارانه (پرتره) «پروین»، برشی از زندگی پروین اعتصامی به شمار می آید. نمایش پروین در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به مدت 120 دقیقه از ساعت 19 میزبان مخاطبان تئاتر است. اما نمایش دیگر، «یه روز دیگه» به نویسندگی و کارگردانی نادیا فرجی است که با مدت زمان 60 دقیقه همه روزه بجز شنبه ها، ساعت 19 در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر روی صحنه می رود. این نمایشنامه با نگاهی آزاد به «مرگ در می زند» وودی آلن نوشته شده و نگاهی کمدی فانتزی به مرگ دارد.  نادیا فرجی طی سال های گذشته علاوه بر تجربه های مختلف کارگردانی در بسیاری از آثار نمایشی که توسط کارگردانان شناخته شده تئاتر کشورمان روی صحنه رفته به عنوان بازیگر حضور داشته است.نمایش «بی چرا زندگان» هم به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی الهام شعبانی در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر به مدت 80 دقیقه از ساعت 20 میزبان مخاطبان تئاتر است .

نمایش «اسب های انباری» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی رضا کرمی زاده در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر به مدت 60 دقیقه از ساعت 19:45 میزبان مخاطبان تئاتر است. «اسب های انباری» به شیوه رئالیسم جادویی که نیم نگاهی هم به فضای سوررئالیستی دارد، مفاهیم مد نظرش را به تصویر می کشد. متن نیز مانند دیگر نمایشنامه های رضا گشتاسب به شیوه شاعرانه ای به نگارش درآمده است.

آن طور که ایرنا نوشته، گروه تئاتر «شادن» پس از دعوت و اجرا در کشورهای آلمان (روهر) 2008، چین (شانگهای)2017، روسیه (کازان) 2020، آذربایجان (باکو) 2020 و لبنان (بیروت) 2021 از اول خردادماه نمایش «اسب های انباری» را در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر به صحنه برده است.