آرشیو سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱، شماره ۱۰۳۴۸
سیاسی
۲

عبدالحسین روح الامینی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: نباید واردکننده داروهای ساده ای باشیم که در داخل تولید می کنیم

عبدالحسین روح الامینی، نماینده مردم تهران  و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تشریح بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: طی 44 سال  گذشته، صنعت دارو باافتخار پاسخگوی تمامی نیازهای مردم بوده است. بنابراین زیبنده نیست که اکنون به سبب عدم سیاست گذاری درست، سرم و اقلام ساده دارویی  درحالی که داخل کشور تولید می گردد را وارد کنیم.وی افزود: زنجیره تدارک، تامین و تولید دارو از مرحله ثبت سفارش مواد اولیه و ملزومات گرفته تا مرحله گمرک و ساخت زمان بر است. بنابراین باید سازمان های متصل به نظام سلامت بسترسازی لازم را ایجاد کرده و با برنامه ریزی به تحقق این موضوع مهم کمک کنند.

روح الامینی تصریح کرد: ضرورت دارد تا دست وبال مردم را با بیمه قوی و دایره شمول آن بازکنیم. به منظور تولید و نوآوری باید به صنعت کشور کمک کنیم و موانع موجود بر سر راه دارو را از بین ببریم. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: برای تولید، نوآوری و صادرات در عرصه تولید داروهای جدید و فناورانه نباید مردم و پزشکان را از داروهای جدید و امکانات روز محروم کرد. همچنین در عرصه داروهای جدید و فناورانه می بایست با تلفیق زیست فناوری و نانوفناوری نظام سلامت را از برخورداری داروهای جدید نیز محروم نسازیم. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم خطاب به وزیر بهداشت ادامه داد: فراموش نکنید که مسئولیت پذیری و پیش بینی شرایط اضطراری وظیفه شماست. بنابراین آنچه را که به بعد موکول کرده اید، به سرانجام برسانید. کارخانه ها بیکار نبوده اند که واکسن بسازند و تا امروز قرار بوده بخشی از قرارداد را بدهیم اما این اتفاق نیفتاده و مابقی آن به مردادماه موکول شده است. 

او در پایان این گفت وگو یادآور شد: ضرورت دارد آنچه را که می پذیریم، با تمام قوا و به صورت شبانه روزی دنبال کنیم و دست رد به مشورت خیرخواهان نزنیم. از ابتدای انقلاب اسلامی قرار بر این بود که یا نباید کاری را بپذیریم یا اگر پذیرفتیم با تمام قوا وارد میدان شویم و در مسیر از مشورت و برنامه ریزی افراد و کارشناسان استفاده کنیم.