آرشیو پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱، شماره ۷۹۴۵
ایران اقتصادی: انرژی
۱۴

خبرخوان

رکوردشکنی مصرف آب در تهران

میزان مصرف آب در تهران همزمان با افزایش دمای هوا بیشتر شده و رکورد مصرف در این بخش شکسته شد. تازه ترین گزارش شرکت آب و فاضلاب استان تهران نشان می دهد شهروندان پایتخت روز سه شنبه، سه میلیارد و 672 میلیون لیتر آب مصرف کرده اند که نسبت به روز دوشنبه 3 درصد افزایش را نشان می دهد. 

این درحالی است که فرایند برخورد با مشترکان بد مصرف در بخش آب تهران از همان روز نخست تابستان آغاز شده است. 5 درصد مشترکان آب در تهران جزو مشترکان بد مصرف هستند و  بیش از دو برابر الگوی تعیین شده در هر ماه مصرف دارند. پیک مصرف آب در تهران از ساعت 10 صبح تا 15 است و اگر مشترکان بد مصرف در این بازه زمانی رعایت نکنند بجد با آنان برخورد و آب منازل آنها قطع می شود.

درآمد نفتی اوپک در سال 2021 افزایش یافت

​داده های منتشرشده از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نشان داد درآمدهای نفتی این سازمان در سال 2021 میلادی با رشد 77 درصدی همراه بوده است. 

بر اساس بولتن آماری سالانه اوپک، ارزش صادرات نفت 13 عضو این سازمان در سال 2021 میلادی با 77 درصد افزایش نسبت به سال 2020 به 561 میلیارد دلار رسید. 

به گزارش رویترز، با رشد تولید اوپک در سال 2021، شمار دکل های نفتی فعال در کشورهای عضو اوپک نیز با 11 درصد افزایش به 489 دستگاه رسید که در مقایسه با تعداد دکل های جهان افزایش کمتری داشته است.