آرشیو پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱، شماره ۵۴۸۷
خبر
۸

خبر

بررسی ابعاد سرقت از بانک ملی در دو کمیسیون

تسنیم : سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از بررسی ابعاد مختلف سرقت از صندوق امانات بانک ملی با حضور برخی از مسوولان مربوطه در جلسه این کمیسیون خبر داد. ابوالفضل عمویی گفت در این جلسه نمایندگانی از حراست بانک ملی، فراجا، وزارت اطلاعات و وزارت کشور حضور داشتند.

وی با اشاره به گزارش های ارائه شده درباره این سرقت در این جلسه، گفت: بر اساس اطلاعات ارائه شده در این نشست، سیستم ایمنی بانک نواقصی داشته است، ولی نیروهای انتظامی و اطلاعاتی پس از اطلاع از سرقت در اسرع وقت موفق به شناسایی و رهگیری سارقان شده اند و عمده اموال مسروقه بازگردانده شده است و پس از طی مراحل قضایی، خسارت مال باختگان جبران می شود.

همچنین ابعاد انتظامی و امنیتی سرقت اخیر از بانک ملی نیز در جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی، مسوول حقوقی بانک مرکزی و سردار قنبری رئیس پلیس آگاهی برگزار شد. در این نشست یک هفته به مسوولان نام برده فرصت داده شد تا همه اسناد و مدارک را به مجلس ارسال کنند. کمیسیون هفته آینده جلسه ای را با حضور وزیر اقتصاد در جهت بررسی این گزارش و مشکلات شبکه های امنیتی و ضرورت به روزرسانی آنها برگزار خواهد کرد.

برخورد با عوامل اصلی ماجرای شیراز

انتخاب : سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به ماجرای بلوار چمران گفت: با عوامل اصلی کلیپ اسکیت برخورد می‏ شود، چرا که استان فارس این نیست، شهدای شاخص و گرانقدری داشته است و دادگستری در کنار سایر دستگاه‏ ها اجازه چنین کاری نمی‏ دهد که وجهه فرهنگی و دینی استان فارس توسط عده‏ ای مخدوش شود.