آرشیو پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱، شماره ۵۴۸۷
خبر
۲

آنلاین

پیشبرد همکاری های ایران و کنگو

محمدجواد شریعتی سفیر ایران در جمهوری کنگو در توییتی نوشت: ‏فرصت داشتم با جناب آقای ژاک رمضانی لوتوبا دبیرکل محترم وزارت معادن جمهوری دموکراتیک کنگو دیدار و راجع به نحوه اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری های معدنی و اکتشافی دو کشور گفت وگو کنم. این ملاقات فرصت خوبی بود تا طرفین اراده خود را برای پیشبرد همکاری ها در راستای سند همکاری ابراز کنند.

چین و آمریکا به دام می افتند اما هند نه

حامد وفایی استاد دانشگاه تهران در توییتی نوشت: حضور همزمان هند در پیمان های متخاصم کوآد، شانگهای و بریکس علاوه بر نمایش ارتقای جایگاه این کشور در مهندسی تحولات آتی ایندوپاسیفیک، یادآور ضرب المثلی چینی است که در آن حاصل نزاع لک لک (چین) و صدف (آمریکا) به دام افتادن و زیان هر دو و انتفاع ماهی گیر (طرف های ثالث) است.

امید به توافق بیشتر است

محسن عبداللهی استاد حقوق دانشگاه شهیدبهشتی در توییتی نوشت: با حذف واسطه‏ گری روس ها امید به توافق بیشتر است. کاش ایران بلوغ بیشتری نشان داده و مستقیما مذاکره می کرد.

آینده اقتصاد جهان در دستان بریکس

لیمینگ شی سفیر چین در ایران در توییتی نوشت: مقایسه جمعیت 777 میلیون نفری جی هفت و جمعیت 3 میلیارد و 200 میلیونی گروه بریکس نشان می دهد، بریکس آینده اقتصاد جهان را شکل می دهد.

پیام تهدید از امارات به آمریکا

رحمن قهرمانپور کارشناس مسائل استراتژیک در توییتی نوشت: دعوت امارات از نخست وزیر هند در آستانه سفر بایدن به خاورمیانه و مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا یک پیام روشن به واشنگتن دارد: یا تعهدات امنیتی بیشتر و مستحکم تری در قبال امارات بپذیر یا شاهد حرکت ابوظبی به سمت چین و هند و روسیه باش.

چرا مذاکرات در قطر برگزار شد؟

میثم سلیمانی روزنامه نگار در توییتی نوشت: هرچه فکر می کنم که چرا مذاکرات در دوحه برگزار می شود به یک دلیل بیشتر نمی‏ رسم و آن اینکه احتمالا مقاماتی در دوحه برای مذاکرات اضافه شوند که در وین نمی توانستند باشند...