آرشیو پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱، شماره ۵۴۸۷
فرهنگ و هنر
۲۱

حاشیه

ترانه علیدوستی به دادگاه می رود

دنیای اقتصاد : ترانه علیدوستی با انتشار پستی در اینستاگرامش خبر داد که به افترا و نشر اکاذیب متهم است. او در این پست نوشت: «شاید برایتان جالب باشد که دو شکایت از من نزد قوه قضاییه به ثبت رسیده است.

 از طرف آقایان حبیب رضایی و مهدی کوشکی. اتهام؟ افترا و نشر اکاذیب. ضمن به حق دانستن فعالیت های این روزهایمان به عنوان نماینده بیش از هشتصد زن سینماگر، با کمال میل در این خصوص از خودم دفاع خواهم کرد و بر سر مواضعم خواهم ایستاد. تا قسمت چه باشد. چه خوب که همه در دادگاه تاریخ هم پاسخگو خواهیم بود. امید است سمت درست تاریخ ایستاده باشیم.»

 
 اعتراض کمپین معلولان به «جوکر»

در جدیدترین قسمت برنامه «جوکر» دو نفر از شرکت کنندگان برای خنداندن رقبا، حالت معلولیت به خود می گیرند که این اقدام باعث شده کمپین معلولان در توییتر به آن واکنش نشان دهد. «کمپین معلولان» که از سوی جمعی از فعالان حقوق افراد دارای معلولیت اداره می شود، در توییتر خود با انتقاد از بخشی از برنامه «جوکر»، از اینکه افراد دارای معلولیت از سوی شرکت کنندگان این برنامه «سوژه خنده» شده اند، انتقاد کرد.

در این توییت آمده است: «در برنامه جوکر دو نفر از هنرمندان برای خنداندن سایرین، معلولیت جسمی را مسخره و سوژه می کنند و به همین راحتی باعث ترویج تمسخر معلولیت افراد می شوند. لطفا معلولیت را سوژه خندیدن و خنداندن نکنید!» برنامه «جوکر» به صورت اختصاصی در یکی از پلتفرم های اینترنتی پخش می شود، تهیه کننده آن احسان علیخانی و مجری اش سیامک انصاری است. در این برنامه هشت نفر از هنرمندان معروف (معمولا هفت بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون و یک چهره ی تئاتری یا شناخته شده در فضای مجازی) به مدت 6 ساعت در محیطی قرار می گیرند و باید بدون اینکه خود بخندند، سایر شرکت کنندگان را بخندانند.