آرشیو دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱، شماره ۶۲۵۳
فرهنگ
۱۱

نمای نزدیک

صحنه زیرپای ارکستر سمفونیک تهران 

ارکستر سمفونیک تهران دو شب در تالار وحدت به صحنه می رود. قرار است این ارکستر به رهبری حامد گارسچی پنجشنبه و جمعه 30 و 31 تیر ماه ساعت 21 و 30 دقیقه در تالار وحدت به صحنه برود. مهرداد غلامی، سولیست فلوت این اجرای ارکستر سمفونیک است. 

قطعات در نظر گرفته شده برای این اجرا از این قرار است: اورتور جیبسی بارون با آهنگسازی یوهان اشتراوس، قطعه برای فلوت و ارکستر با آهنگسازی حسین ناصحی و سمفونی شماره 8 آنتونن دورژاک در سل ماژور اپوس 88.

حامد گارسچی، متولد تهران و دانش آموخته رهبری ارکستر در دانشگاه موسیقی شهر کلن آلمان، تحصیلاتش را زیر نظر استادانی همچون میشائیل لوئیک، نیکلاس پاسکه، آلکساندر رومپف، فیلیپ آنتره مان و کورت مازور ادامه داد. وی در دوران تحصیل با ارکسترهای متعددی در آلمان، مجارستان و بلغارستان همکاری کرده است.  نامزدی دریافت جایزه مسابقه رهبری ارکستر آلمان در سال 2017 و کسب مقام پنجم در مسابقه رهبری ارکستر آنتال دوراتی در کشور مجارستان، رهبری ارکستر جوانان وتسالاراز جمله سوابق گارسچی است./ فارس

رمان آرونوفسکی برای بچه ها!

دارن آرونوفسکی که با کارگردانی درام های روان شناختی مثل «مرثیه ای برای یک رویا»، «قوی سیاه» و «چشمه» و «مادر» شناخته می شود و همیشه طرفداران خاص خودش را در سینما داشته، قرار است رمانی تازه وارد بازار کتاب کند که برای بچه های 8 تا 11 سال نوشته شده است. این رمان با نام «باشگاه هیولا» قرار است یک مجموعه باشد و انتشارات هارپرکالینز 13سپتامبر اولین کتاب این مجموعه را منتشر می کند. آرونوفسکی این کتاب را با همکاری آری هندل نوشته که فیلمنامه نویس و تهیه کننده است و بیش از این در صنعت سینما با هم همکاری داشته اند. رونالد کورنیاوان هم تصویرگری کتاب را برعهده دارد. در باشگاه هیولا، اریک یک پسر 11ساله قهرمان ماجراست که متوجه می شود می تواند هیولای بازی را با نقاشی کردن، زنده کند. 

آرونوفسکی همچنین فیلمی کارگردانی کرده به نام «نهنگ» که این یکی هم درامی روان شناسانه است و امسال اکران می شود. این فیلم از نمایشنامه ای تحسین شده به همین نام نوشته ساموئل دی.هانتر اقتباس شده و جدیدترین فیلم این کارگردان پس از «مادر» در سال 2017 است./ مهر