آرشیو دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱، شماره ۶۲۵۳
فرهنگ
۱۱
خبر

جلیل رسولی: رئیس موزه قلبم را شکست

جلیل رسولی، استاد پیشکسوت خوشنویسی با انتقاد از مشکلات فعالان عرصه خوشنویسی به نمایشگاهش در موزه هنرهای معاصر تهران اشاره کرد که به دلایلی برگزار نشد.

او از مدیر موزه انتقاد کرد و به تسنیم گفت: «من 60سال است که با مضامین فاخر در حال خوشنویسی هستم و این نحوه برخورد موزه هنرهای معاصر با امثال من مناسب نیست.»

استاد جلیل رسولی، چهره ماندگارهنرخوشنویسی و نقاشیخط، پس از 11سال نمایشگاه خوشنویسی «درخت دوستی بنشا ن» را در ایران برپا می کند. این استاد پیشکسوت تازه ترین آثار خود را در گالری گویا به نمایش می گذارد. در مرحله اول نمایشگاه، آثارخوشنویسی استاد رسولی ارائه خواهدشد. در دومین مرحله، در فصل پاییز آثار نقاشیخط استاد به نمایش در خواهد آمد. آثار مرحله اول در دهه 90 نگاشته شده و برآیندی از آثار سنتی با نگاه نوین و امروزی، است. گالری گویا از تاریخ جمعه 17تیر تا 6مرداد 1401 میزبان علاقه مندان خواهدبود.

استاد جلیل رسولی در نشست رسانه ای این نمایشگاه یادآورشد: «قرار بود در ابتدا نمایشگاه درخت دوستی بنشان در موزه هنرهای معاصر برگزار شود اما من هرچه منتظر تماس و اعلام رئیس موزه شدم خبری به من ندادند، در صورتی که قرار بود خودشان با من تماس بگیرند. به هر حال این موضوع سبب خیر شد و حالا نمایشگاه من در یک بخش خصوصی برپا می شود.»