آرشیو دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱، شماره ۶۲۵۳
رسانه
۸
جشنواره

«آیین سخن»؛ فرصتی برای گردهمایی دوستداران ادبیات

علیرضا قزوه، نویسنده و شاعر، رئیس مرکز موسیقی و سرود صداوسیما و یکی از داوران «آیین سخن»؛ جشنواره را در راستای نگهبانی، توسعه و ترویج زبان فارسی توصیف و تاکید می کند که ادبیات فارسی گنجینه میراث ما ایرانیان است.

داور جشنواره «آیین سخن» در مورد این رویداد که توسط رادیو ایران و با همکاری شورای پاسداشت زبان فارسی معاونت صدا برگزار می شود چنین توضیح می دهد: «امروزه در جهان، ایران را با عرفان و ادبیات و شعر می شناسند. نثرهای شکوهمند فارسی که از گذشته دور تاکنون برای ما باقی مانده موجب بالندگی ادبیات ایران در سراسر جهان است. بسیاری از شاعران بزرگ کشورهای مختلف از زبان فارسی، ادبیات فارسی و شعر فارسی متاثرند.»

او با بیان این که ما موظفیم در رسانه ملی زبان و ادبیات فارسی را پاس بداریم و میراث گرانبهای نیاکانمان را ارج نهیم، تصریح می کند: «جشنواره آیین سخن جدا از رسالت حفظ و پاسداشت زبان فارسی فرصت مغتنمی است برای گرد هم آمدن علاقه مندان و دوستداران زبان و ادبیات فارسی.»  پیشتر یدا... گودرزی، دبیر جشنواره آیین سخن در نشست خبری این رویداد در مورد آن چنین گفته بود: «آیین سخن فعالیت خود را به صورت پویش مردمی آغاز کرد و در فروردین امسال محمدجعفر محمدزاده، رئیس شورای پاسداشت زبان فارسی این فعالیت را کلید زد و با آغاز اردیبهشت فراخوان در سه بخش منتشر شد؛ بخش حرفه ای برنامه سازی رادیو، بخش فضای مجازی و بخش مردمی. تمرکز اصلی در نخستین دوره روی بخش حرفه ای بود و فراخوان برای شبکه های ملی، استانی و شهری ارسال شد و تا 25 اردیبهشت، روز پاسداشت زبان فارسی و فردوسی ادامه پیدا کرد. در نهایت 250 برنامه رادیویی در قالب های مختلف به دست ما رسید.