آرشیو سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱، شماره ۶۲۵۴
دانش
۱۵
دانش بنیان

اعزام هیات تجاری و فناور ایرانی به عراق برای ورود به بازار خاورمیانه

بیش از 30شرکت دانش بنیان و خلاق با هدف توسعه صادرات به حوزه خاورمیانه به ویژه کشور عراق، عازم اقلیم کردستان، شهر سلیمانیه شدند. به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عراق به عنوان ششمین مقصد خانه های نوآوری و فناوری ایران ساخت، میزبان هیاتی از شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی شد تا زمینه برای همکاری های مشترک علمی میان دو کشور فراهم شود و فروش محصولات ایران ساخت در بازار دارای ارزش افزوده بالای منطقه خاورمیانه به ویژه عراق رونق گیرد.

این سفر سه روزه  تا امروز 14تیر ادامه دارد و برای شرکت های دانش بنیان و خلاق مشارکت کننده در این رویداد با مزایایی چون برگزاری دو نشست تجاری و فناوری و مذاکره با همتایان عراقی همراه است.

در نشست نخست این سفر، حدود 100نفر از تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران عراقی حضور دارند تا با توانمندی و محصولات شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی آشنا شوند و زمینه همکاری های مشترک میان آنها فراهم شود. نشست دوم که در اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق برگزار می شود نیز فضا را برای توسعه بازار محصولات ایران ساخت در کشور دوست و همسایه ، عراق فراهم می کند.

 بازگشایی مرکز تجاری و خانه نوآوری و فناوری ایران ساخت در عراق

از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این سفر سه روزه، گشایش مرکز تجاری و خانه نوآوری و فناوری ایران ساخت در اقلیم کردستان با محوریت شهر سلیمانیه است. این مرکز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری شکوفایی، سازمان توسعه تجارت، وزارت خارجه و کنسولگری ایران در سلیمانیه راه اندازی می شود. این خانه قرار است نمایشگاهی دائمی از محصولات ایران ساخت باشد و توانمندی های علمی و فناورانه ایران را به متقاضیان، تجار و سرمایه گذاران منطقه خاورمیانه معرفی کند.