آرشیو چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱، شماره ۲۳۰۶۶
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

سامانه پیام کوتاه 30002323

در حالی که دشمنان ایران با رسانه های فاسد خود روزانه به هزاران نقطه و هدف در کشورمان شلیک رسانه ای می کنند و هدفی جز نابودی شخصیت تمدنی ایرانی را ندارند ناگهان سرود سلام فرمانده در قالب یک کار فرهنگی تمیز با نفوذ حیرت آور خود جغرافیای جهان اسلام را در می نوردد و با هیجانی عظیم و غیرقابل پیش بینی به پیش می رود. قطعا دست خدا در کار است.

خلیلی

آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران به هسته سخت رسیده به این معنا که برای هر واحد فشار بیشتر به ایران باید چند برابر بیشتر انرژی نسبت به چند سال قبل مصرف کند. تحولات اخیر در موضوع روسیه و چین هم کار را برای آمریکا سخت تر کرده است. خلاصه آمریکا دیگر آن که هر کاری بخواهد انجام بدهد نیست.

مسعودی

امروز هیچ کشوری جز ایران اسلامی در دنیا نیست که بتواند تمام تصمیمات خود را در برابر ابرقدرت های دنیا به منصه ظهور برساند. ایران نه تنها قدرت دفاع از خود را دارد بلکه شکست را بر دشمنان خود تحمیل می کند.

سیروس

امروز دشمنان ایران به این نتیجه رسیده اند مدیریت ذهن و باور جامعه ساده ترین راه برای رسیدن به هدف است فلذا سعی می کنند با قلم تحلیلگران خود در فضای مجازی باورهای مردم را به مسیر مورد نظر خود هدایت کنند. در این شرایط باید جهاد تبیین را جدی گرفت و این واجب فوری و قطعی را سراسری کرد و دشمنان را ناامید ساخت.

ساعی

در جواب این سوال که چرا مذاکرات هسته ای در قطر به نتیجه نرسید و آمریکایی ها مجددا دبه درآوردند بنده عرض می کنم به دلیل آنکه آمریکای قطر همان آمریکای وین است و آمریکا مثل گذشته در پی لغو کامل تحریم ها نیست.

حضرتی

اگر امروز آمریکا در کنارادامه رفتارهای بی منطق وزورگویانه تمایل به بازگشت مجدد به برجام پیدا کرده دلیل بر این است که در تحریم ها و فشار حداکثری شکست خورده است.

گنجی پور

آقای رئیسی در مدت کمتر از یک سالی که رئیس جمهور شده موفق گردیده مشکل کرونا را حل کند، کسری بودجه 450 هزار میلیاردی دولت قبل را جبران نماید، فروش نفت را افزایش بدهد. از همه مهم تر از بانک مرکزی استقراض نداشته باشد یعنی خلق پول نکند و بدهی های کلان دولت قبلی را هم تسویه کند. این جای آفرین و دست مریزاد گفتن دارد.

احمدی

چندین سال است که خسارت محض بودن برجام برای ما و همه اثبات شده است. چهار ضلع برجام یعنی اروپا، آمریکا، اسرائیل و عوامل غربگرای داخل کشور در این سال ها مرتب با ما بازی کرده اند. یک بار می گویند ایران و آمریکا دنبال حل اختلافات هستند اروپایی ها نمی گذارند یک بار اسرائیل را مزاحم می دانند در حالی که مشکل اصلی عدم اراده آمریکایی ها برای حل مسئله است. آمریکایی ها تقسیم کار کرده اند که ما را بازی بدهند. مواظب باشیم دیگر فریب دشمنان را نخوریم.

زارعی

پیشنهادم این است که پخش فیلم خشن و غیرانسانی قرار دادن زانوی پای پلیس آمریکا بر روی گردن سیاهپوست آمریکایی و خفه کردن او بارها از شبکه های مختلف سیما تکرار شود. شاید افراد غربگرا در داخل که خود را به خواب زده اند بیدار بشوند.

0220—0935

قرار بود تحویل خودرو به والدینی که صاحب فرزند می شوند بدون چون و چرا باشد. سه ماه است که منتظرم ماشین را تحویل بدهند ولی خبری نشده است.

1638—0938

وزیر ارتباطات با حضور در برنامه جهان آرا در شبکه افق سیما خبر از افزایش سرعت اینترنت داد. عرض می کنم کاش به جای این کار بگویند برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات چه اقداماتی شده است.

6158—0936

تلاش برای فعال کردن ظرفیت های منطقه راهبرد درستی است که دولت آقای رئیسی در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی در حوزه سیاست خارجی به کار گرفته و راه نجات فعلی کشور نیز استفاده از این ظرفیت های مغفول است.

پاکدل

آمریکا 7 میلیارد دلار از پول بانک مرکزی افغانستان را بالا کشیده حال تصمیم گرفته در چارچوب کمک های بشردوستانه مبلغ 55 میلیون دلار به زلزله زدگان افغان اهداء کند. به آمریکایی های هزار چهره باید گفت پول خود افغانی ها را بدهید کمک پیش کش.

امانی

رئیس جمهور وقت آمریکا به فرمانده ناو وینسنس که در یک ثانیه 290 مسافر ایرانی و 66 کودک را قتل عام کرد، مدال لیاقت داد! حال چنین کشوری از حقوق بشر حرف بزند حالت تهوع به شما دست نمی دهد؟

میرحسینی

حقوق بشر آمریکایی چه حقوق بشری است که یک بنده خدای سیاهپوست زیر چکمه های پلیس وحشی فریاد می زند نمی توانم نفس بکشم و آن پلیس سنگدل و فاقد روح انسانیت آن قدر پایش را بر گلوی او فشار می دهد تا آن سیاهپوست از دنیا می رود، یا اخیرا فردی را پشت وانت دست و پا بسته سوار کرده آن قدر او را به در و دیوار خودرو می کوبند تا به قطع نخاع دچار می شود؟! آن وقت این شیطان قیم حقوق بشر جوامع دیگر هم می شود! بیچاره آن مفلوک هایی که به این قاتل دل بسته اند و آنتن اراده خود را به سمت او تنظیم می کنند؟!

فاتحی

شیطان بزرگ که با افزودن روزانه تحریم به اشخاص و نهادها باز هم دم از مذاکره می زند یا خودش را دست انداخته یا به نظر خود تصور می کند که دولت قبل در ایران حاکم است که بخواهد فقط امتیاز بگیرد! کور خوانده است.

صاحبی

اصلاح قانون به کارگیری سلاح کار خوبی است که می بایست خیلی پیش از این صورت می گرفت. نیروی حافظ امنیت مردم و نظم اجتماعی را با دست خالی به جنگ و درگیری با اراذل و اوباش نمی فرستند.

محقق

وزارت امور اقتصادی و دارایی درخصوص گرفتن مالیات نباید از بازیگران و هنرپیشه هایی که میلیاردی پول به جیب می زنند و به ریش همه می خندند غافل بماند. به چه دلیل این جماعت زیاده خواه از پرداخت مالیات معاف باشند؟

4430—-00937

بانک سپه برای وام های زیر 20 میلیون تومان همان روش سابق چند سال قبل را اجرا می کند (فتوکپی شناسنامه، کارت ملی، فیش حقوقی، حکم کارگزینی، فرم کسر از حقوق، پرینت 4 ماه حساب فرد، مبایعه نامه و یا اجاره، سند منزل و... که حدود 50 برگ می شود!) البته این وام برای دارندگان حساب بانک مهر اقتصاد سابق است ولی با توجه به ادغام قرار نیست همان بانک ها روش گذشته خود را ادامه دهند. از بانک مرکزی درخواست می کنم با ابلاغ دستورالعملی به بانک ها، مانع این همه کاغذبازی های منسوخ شود.

امیر

چرا با وجود ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در آزادراه تهران- قم شاهد تردد مکرر کامیون و تانکرهای سوخت و باری در این جاده هستیم؟

0701—0935

در اول دی ماه 1400 برای خرید خودرو جک با کرمان موتور قرارداد بستم که 2 ماهه تحویل دهند. پس از 105 روز تماس گرفتند بیایید خودرو را تحویل بگیرید (یعنی از موعد تحویل سه ماه و نیم گذشت) وقتی تحویل گرفتم و در همان کارخانه 16 کیلومتری جاده مخصوص کرج سوار شدیم دیدم گیربکس مشکل دارد و قفل می کند. قرار شد 3-2 روزه مشکل را حل کنند ولی با گذشت 25 روز هنوز مشکل رفع نشده و از پیگیری های مداوم با کارخانه و وزارت صمت هم نتیجه ای حاصل نشده است. از مسئولین وزارت صمت درخواست رسیدگی دارم.

شبانکاره

با توجه به افزایش درآمدهای کشور در دولت جدید وباتوجه به تسویه پیش خوری های دولت قبل ،لطفا حساب بازنشستگان نیزبابت پاداش پایان خدمت تسویه شود.

7454—0937 و 2846—0935

دستگاه قضا با کسانی که امنیت مردم را با قمه کشی، آدم ربایی و...به مخاطره می اندازند به شدت برخورد کند.

راستگردانی

این که وزارت نیرو با مدیریت صحیح و برخلاف دولت قبل با توجه به گرمای طاقت فرسا، تاحالا مانع قطع برق خانواده ها شده جای امیدواری است و ان شاءالله ادامه داشته باشد. البته لازم است مردم نیز در درست مصرف کردن دقت و جدیت داشته باشند تا این تابستان گرم را بدون خاموشی سپری کنیم.

بصیرتی

ضمن تشکر از اهتمام ویژه به شهر تهران، درخواست می شود تداوم لکه گیری های خیابان ها در تمام مناطق ادامه یابد تا خودروهای عبوری دچار مشکل نشوند.

عبدالله محمدی