آرشیو چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱، شماره ۵۴۹۲
خبر
۸
گزارش

آغاز موج جدید کرونا در کشور

دنیای اقتصاد : همزمان با اوج گرفتن مجدد کرونا در کشور، تعداد مبتلایان سرپایی کرونا افزایش چشمگیری پیدا کرده است. از همین رو کارشناسان وزارت بهداشت نسبت به وقوع موج جدیدی از کرونا در کشور هشدار می دهند. آن طور که طبرسی، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا می گوید حدود یک هفته است که مجددا موارد سرپایی مان افزایش یافته که افزایش چشمگیری هم هست و به نظر می رسد آغاز یک موج جدید دارد در کشور اتفاق می افتد.

به گفته وی حال پس از گذشت یک هفته تا 10روز دیگر درباره ارتفاع این موج و شدت آن می شود اظهارنظر کرد. عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا در گفت وگو با «ایسنا»، با بیان اینکه اکنون مجددا بر روی شاخه بالارونده بیماری هستیم و به نظر می رسد که این وضعیت، آغاز یک پیک باشد، گفت: از آنجا که رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته، ممکن است تعداد افراد زیادی درگیر بیماری شوند و وقتی جمعیت بالایی درگیر بیماری شود، مطمئنا عوارض و مرگ ومیر و بستری در آی سی یو بیشتر می شود. وی درباره حال عمومی بیماران سرپایی کرونا گفت: در حال حاضر افراد با علائم سرماخوردگی مراجعه می کنند. البته درست است که موارد بستری هم افزایش یافته است، اما افزایش بستری به اندازه موارد سرپایی بیماری نبوده است. با این حال اگر بیماری بچرخد، به تدریج افرادی که بیماری های زمینه ای دارند، به کرونا مبتلا می شوند و آنها بستری خواهند شد و ممکن است دچار مرگ ومیر هم شوند. اکنون علائم بیماران سرپایی کرونا به صورت سرماخوردگی است، اما اگر بیماری در جامعه بچرخد و افراد بیشتری مبتلا شوند، برخی از مبتلایان هم نیاز به بستری در بخش و حتی آی سی یو پیدا می کنند.

در همین حال بنابر اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته 1084مبتلا به کرونا شناسایی شده و 4 تن نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین 150 نفر از مبتلایان بستری شدند.