آرشیو شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱، شماره ۷۹۵۷
ایران اقتصادی: کار و تعاون
۱۳

آموزش رایگان «مهارت های عمومی اشتغال» به جوانان در 13 استان

مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، درباره 13 استانی که در آنها مراکز نوآوری و شکوفایی راه اندازی شده است، گفت: این مراکز اکثرا در استان های کمتر برخوردار راه اندازی شده اند. جهاد دانشگاهی هر استان برای شرکت در این دوره ها فراخوان می دهد و جوانان می توانند با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی استان و یا اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان خود، از زمان برگزاری دوره ها مطلع شده و در این دوره ها ثبت نام کنند.

امیر حسین آل اسحاق در گفت وگو با ایسنا، افزود: موضوعات دوره های آموزشی در مراکز نوآوری و شکوفایی مبتنی بر مزیت های اصلی و بومی هر استان است و برای مثال اگر مزیت اصلی یک استان وجود دریا است، اساس آموزش های دوره های آن استان در جهت راه اندازی کسب وکارهای پیرامون دریا است.

آل اسحاق در بخش دیگر سخنان خود به ورود این معاونت برای مهارت آموزی سربازان وظیفه نیز اشاره و تصریح کرد: در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب و بنا بر پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح، چند سالی است که آموزش به سربازان وظیفه انجام می شود. در این راستا سربازان در دوران خدمت علاوه بر آموزش نظامی، تحت آموزش مهارت های عمومی اشتغال نیز قرار می گیرند و در واقع ورود ما در دوران بدو خدمت و در دوره آموزشی سربازان است. وی خاطرنشان کرد: عمده این آموزش ها پیرامون مهارت های عمومی اشتغال و بخشی از آن درباره مهارت های زندگی است که به صورت فشرده در پادگان های آموزشی معرفی شده از سوی ستاد کل انجام می شود. این مهارت ها برای 100 درصد سربازان و تمام پادگان های کشور طراحی شده است اما در حال حاضر حدود نیمی از سربازان تحت آموزش قرار گرفته اند و تا آخر سال نیز تمام سربازان تحت آموزش قرار خواهند گرفت.