آرشیو سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱، شماره ۶۲۶۳
فرهنگ
۱۱
یاد

سیاوش نورپورنوازنده تنبور و تار درگذشت

منبع: ایرنا

استاد سیاوش نورپور، نوازنده پیشکسوت، چیره دست و صاحب سبک تنبور و تار از اعضای گروه تنبور شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری و بنیانگذار گروه موسیقی «مشتاق» بعد از سپری کردن یک دوره بیماری 26تیر در 73سالگی در گذشت.

استاد عبدالرضا مجدی، پژوهشگر موسیقی اقوام ضمن تایید این خبر گفت: زنده نام سیاوش نورپور، نوازنده ای بنام و صاحب سبک و از پیروان مکتب سنتی نواختن تار و تنبور بود. وی با بیان آن که طی مدت اخیر، این هنرمند درگیر بیماری بود، یادآور شد: سرانجام روز یکشنبه (26تیر) روح این هنرمند که سابقه همکاری با گروه تنبور شمس و همچنین خود به عنوان سرپرست و بنیانگذار گروه موسیقی مشتاق در اواخر دهه 60 بود، آسمانی شد.

زنده نام استاد سیاوش نورپور آهنگساز، نوازنده تنبور، تار و سه تار، متولد 1328 در کرمانشاه بود و 26 تیر در 73سالگی دار فانی را وداع گفت. وی یکی از اعضای گروه تنبور شمس بود که این گروه به سرپرستی استاد کیخسرو پورناظری و حضور استاد زنده نام سیدخلیل عالی نژاد و استاد علی اکبری در سال 1359 شکل گرفت.

استاد نورپور پس از آن ، سال 1368 گروه موسیقی مشتاق را تشکیل داد و با خوانندگان بزرگی چون استاد حشمت الله لرنژاد، جلال الدین محمدیان، منوچهر طاهرزاده، شهرام ناظری، کیخسرو پورناظری و... همکاری کرد. پیکر این هنرمند فقید صبح دوشنبه 27تیر در باغ فردوس کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده شد.