آرشیو یکشنبه ۹ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۵۲۶۸
اقتصاد
۸

اخبار

ضامن رسمی برای وام بانکی را فراموش کنید

غنی نظری، نماینده مجلس پیرامون امکان وثیقه گذاری سهام در بازار سرمایه، گفت: وثیقه تضمین کننده تعهد فردی به فردی است به طوری که وقتی من نسبت به شما تعهدی دارم اما شما به خاطر وضعیتی که هست اعتماد ندارید و می ترسید به تعهدم عمل نکنم، ضمانتی می خواهید داشته باشید. این ضمانت تعاریف متعددی دارد حتی در قانون آیین دادرسی کیفری التزام به قول شرف است. 

غنی نظری اظهار کرد: در بانک ها و جاهای دیگر هم هر چیزی که ارزش مادی و معنوی داشته باشد می تواند به عنوان وثیقه قرار گیرد اما اینکه صرفا باید فیش حقوق کارمندی یا سند خانه ای را به عنوان وثیقه قلمداد کنیم اشتباه است، الان بیشترین مشکلی که مردم در بانک ها دارند و اینها به جای اینکه کار را درست کنند کار را خراب کردند اعتبارسنجی است. وی ادامه داد: از نظر ما هر چیزی که ارزش مادی داشته باشد می تواند به عنوان وثیقه باشد. سهام عدالت، سهام بازنشستگی و سهام کارخانجات می تواند این ضمانت را ایجاد کند اینکه نشان دهد فلانی سه میلیون تومان در شرکت فولاد اصفهان سهام دارد این می تواند به عنوان وثیقه هم در بانک برای وام باشد و هم در برخی از جرایمی که مرتکب شده است استفاده شود.

مسیرهای پروازی اربعین  از چارترکنندگان گرفته شد

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرساری از ابلاغ دستورالعمل ممنوعیت فروش چارتری بلیت های اربعین خبر داد و گفت: فروش بلیت عتبات با نرخ مشخص و به صورت مستقیم انجام می شود. وی درباره دستورالعمل فروش بلیت های اربعین گفت: اگر ایرلاینی بلیت های اربعین را قبلا به چارترکنندگان فروخته باشد نیز تخلف کرده است. وزیر راه تاکید کرد که ممنوعیت فروش چارتری بلیت های اربعین ابلاغ شده و نرخ گذاری نیز به زودی انجام و اعلام می شود. وزیر راه و شهرسازی گفت: به ایرلاین هایی که به فروش ارزی به اتباع غیرایرانی ادامه می دهند تذکر دادیم و وقتی رعایت نشد به تعزیرات معرفی شدند و با آنها برخورد می شود.