آرشیو سه‌شنبه ۱۸ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۷۸
سینما
۱۰
گزارش اکران

2 فیلم جدید روی پرده

زمان اکران «ابلق» مشخص شد

اکران سینماهای کشور پنجشنبه با اضافه شدن دو فیلم جدید پیگیری می شود و بر این اساس دو فیلم سینمایی «دوزیست» و «کوزوو» از 20مرداد به چرخه اکران سینماها اضافه می شود. در حالی که هفته گذشته همایون اسعدیان، سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرده بود از روز پنجشنبه 20مرداد که تعطیلی سینماها پس از دهه اول محرم به پایان می رسد، فیلم «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی کیا روی پرده می رود، پیش فروش دو فیلم دیگر یعنی «دوزیست» و «کوزوو» برای اکران از پنجشنبه در سایت های فروش بلیت آغاز شده است.

«دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی سعید خانی سال 98 ساخته شده و برخلاف دیگر آثار سازنده اش که کمدی بودند، فیلمی اجتماعی است. این فیلم در سی وهشتمین جشنواره فجر رونمایی شد و بازیگرانی همچون جواد عزتی، هادی حجازی فر، ستاره پسیانی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، مجید نوروزی، الهام اخوان و سعید پورصمیمی در آن بازی کرده اند.

فیلم دیگری که روی اکران خواهد رفت، فیلم «کوزوو» به کارگردانی میثم هاشمی طبا و تهیه کنندگی حسن کلامی است که این فیلم  یک کمدی- اجتماعی است. این فیلم پاییز 1400 آماده نمایش شد و کوروش تهامی، فرهاد آییش، روشنک گرامی، حمید ابراهیمی، هومن شاهی، سیاوش چراغی پور، مریم سعادت، بهرام ابراهیمی، بیوک میرزایی، امید روحانی و بهاره کیان افشار  با حضور گوهر خیراندیش و بهناز جعفری بازیگران آن هستند.