آرشیو چهارشنبه ۱۹ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۷۹
اقتصاد
۳

بدون تیتر

طبق اعلام مدیر عامل سازمان اموال تملیکی، 30کانتینر از حدود 13سال پیش وارد بنادر شده ولی بدون اظهار به گمرک و ورود به فرآیند ترخیص، عمده کالاهای داخل آنها تخلیه و خارج شده است؛ موضوعی که حتی بنادر و کشتیرانی در این سال ها از آن خبر نداشته و اخیرا کشف و به مقام قضایی اعلام کرده است. اینجا خروج غیرقانونی و قاچاق کالا مطرح است و افراد تحت پیگردقضایی قرار خواهند گرفت.

اکبر محرابیان، وزیر نیرو با اشاره به افزایش 5درصدی تقاضای مصرف برق نسبت به سال گذشته گفت: محور برنامه های مختلف وزارت نیرو برای عبور موفق از تابستان، بر اساس اقدامات صنعت برق و همکاری و صرفه جویی مردم است که ضرورت دارد این همکاری ادامه یابد.

براساس اطلاعیه منتشرشده از سوی گروه صنعتی ایران خودرو، این گروه خودروسازی با هدف شفاف سازی فروش محصولات و حذف تدریجی قرعه کشی، نخستین گام عرضه خودرو در بورس کالا را برداشته و با عرضه بخشی از تولید دو مدل هایما S5 و S7 از این طریق، ورود خود به بورس کالا را کلید زده است.

رستم قاسمی، وزیر راه وشهرسازی درباره نرخ بلیت ایام اربعین گفت: نرخ مصوب برای پروازهای عتبات عالیات شش میلیون تومان است و برای قیمت گذاری نرخ بلیت اتوبوس نیز جلسات با اصناف ادامه دارد و نتیجه آن به زودی اعلام می شود.

براساس اعلام بانک مرکزی بیش از 90درصد کارتخوان ها و ابزارهای پرداخت در کشور پرونده مالیاتی دارند که حدود 280هزار دستگاه باقیمانده هم طی این هفته به این شبکه متصل می شوند.

علیرضا پیمان پاک، رئیس کل سازمان توسعه تجارت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از انجام نخستین ثبت سفارش واردات با رمزارز در هفته جاری خبر داد و گفت این هفته اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمزارز به ارزشی معادل 10 میلیون دلار با موفقیت انجام شد. وی افزود: تا پایان شهریورماه، استفاده از رمزارزها و قراردادهای هوشمند به صورت گسترده در تجارت خارجی با کشورهای هدف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.