آرشیو چهارشنبه ۱۹ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۷۹
بین الملل
۱۸
نگاه

دبیرکل حزب الله: برای تمام احتمالات آماده هستیم

سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب الله لبنان دیروز در سخنرانی عاشورایی خود تاکید کرد که این جنبش همواره در کنار ملت مبارز فلسطین خواهد ماند.

دبیرکل حزب الله با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کرد تنها راه آزادسازی فلسطین مقاومت است. وی همچنین با اشاره به اقدام اخیر نظام حاکم بحرین در جلوگیری از اهتزاز پرچم های سیاه عزاداری شیعیان به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع)، حاکمان این کشور را «فاسد» و «خائن» خواند. نصرا... به تحولات عراق و طولانی شدن روند تشکیل دولت نیز اشاره کرد و بدون نام بردن از شخص یا جریان سیاسی خاصی در عراق، ابراز امیدواری کرد که «همه عزیزان» در عراق بتوانند «حکیمانه» رفتار کنند تا عراق را برای «رویارویی با مسائل بزرگ تر» از وضعیت کنونی نجات دهند.

دبیرکل حزب الله  در بخش دیگری از این سخنرانی به جنایات دشمنان مقاومت در مناطق مختلف از جمله غزه، یمن و سوریه اشاره کرد و با بیان این که دشمنان در تلاش برای محاصره مقاومت ناکام بوده اند، دلیل آن را ناکامی دشمن در مواجهه با گروه های مقاومت در جنگ ها دانست.

نصرا... در ادامه این سخنرانی ، ایران را قلب محور مقاومت دانست و با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه و عرصه بین المللی گفت: به دلیل همین جایگاه است که ایران طی سال های اخیر با شدیدترین فشارها و تحریم ها از سوی غرب روبه رو شده است.

محور اصلی و پایانی سخنان دیروز دبیرکل حزب الله لبنان اما  به تحولات این کشور و در صدر آنها رویدادهای مرتبط با مناقشه گازی این کشور با رژیم صهیونیستی اختصاص داشت. نصرا... در سخنرانی خود  تاکید کرد «دست کسانی که به ثروت لبنان دست درازی کنند را قطع می کنیم». دبیرکل حزب الله خطاب به دشمن هشدار داد: لبنان و مردم این کشور دیگر سرقت منابع خود را برنمی تابند و ما آماده تمام احتمالات هستیم.