آرشیو پنجشنبه ۲۰ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۵۲۷۵
جامعه
۷

توییتکده

اکثر ما عادت داریم که هر از چندگاهی پیامی و توییتی در فضای مجازی از نقطه نظرات و دیدگاه ها و حرف های ناگفته مان منتشر کنیم و آنها را با دوستان و سایر کاربران فضای مجازی به اشتراک بگذاریم. «توییتکده» محلی است برای انتشار برخی از توییت های شما در هفته ای که گذشت. 

توییت هایی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و... تفاوتی که نمی کند که این پیام ها از سوی یک چهره معروف باشد یا یک شهروند عادی. مهم این است که «توییتکده» محلی است برای انعکاس نقطه نظرات و دیدگاه ها و انتقادها و گلایه های بخش هایی از جامعه در مورد مسائل و دغدغه های روز جامعه.

 

  سیل و تغذیه آبخوان های نوپایی توسط شکاف های پدید آمده ناشی از پدیده شوم فرونشست در ابرقوی یزد به وجود آمده است. ظاهرا طبیعت به کمک دولت آمده تا طرح معطل مانده «تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی» را تسریع کند! اگر همین تعادل در دشت مهیار اصفهان یا طاهرآباد کاشان هم بیفتد، بیلان وزارت نیرو قابل دفاع می شود!

محمد درویش

 

 این عکس صبح 9 مرداد، ساعت 6:45 در ضلع شمالی میدان توحید گرفته شده است. وقتی سیاست شهرداری به سمت تعطیلی گرمخانه ها و تبدیل کمپ های ماده 16 می رود، نتیجه آن می شود... بی پناهی و کارتن خوابی این بندگان خدا!

مهدی شیرزاد

 

  به استناد موارد 91 و 96 قانون آیین دادرسی کیفری، پخش تصویر سپیده رشنو ممنوع است و مدیران صدا و سیما و سایر افرادی که اقدام به این امر کرده اند، به استناد ماده 648 تعزیرات قابل مجازات هستند. قانون الزام آور است و ملعبه و مضحکه نیست.

محسن برهانی

 

  مبینا سوری را به خاطرتان هست؟ همان دختر 16ساله قربانی زن کشی که توسط همسرش که طلبه جوانی بود خفه شده بود. قریب یک سال پس از این فاجعه، قاتل آزاد است و خبرنگاری که با نوشتن گزارش، قاتل را به دستگاه قضا معرفی کرده بود، در انتظار 26 ماه حبس نشسته است!

نیلوفر

 

  یارو از بغلم رد شد، گفت: حجاب حجاب... گفتم همین کارگرو میری بالا، فاطمی رسیدی، می ری دست راست، یکم جلوتر حجابه، خنده اش گرفت و رفت.

Nox

 

  بعضی از اتوبوس های خط تجریش - راه آهن را جداسازی کرده اند. روی آنها نوشته اند ویژه بانوان، ویژه آقایان. آیا این یک شروع برای جداسازی زنان و مردان در اتوبوس هاست؟

نسرین ظهیری

 

  بعد سال ها روزنامه نگاری بزرگ ترین یافته ام این است که هر راست را نشاید! یعنی همه ظرفیت درک حقایق را و توان تحلیل واقعیت و کشف حقایق را ندارند. احتمالا از واقعیت برای مخدوش نشان دادن حقیقت، سوءاستفاده و سوءبرداشت شود. نهایتا سکوت و صحبت به موقع، هنر است.

محمد هادی بیات

 

  به همسایه مان گفتم چرا یک ساعته ماشینت را دم پارکینگ ما پارک کردی؟ نمی توانیم ماشین را دربیاوریم! گفت عزیزم اگر شما تازه آمدید گلسار، ما بیست ساله تو این محلیم!

شهرزاد 

 

  دستورالعمل مقابله با بحران سیل. 

محمد علی محمدپور