آرشیو یکشنبه ۲۳ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۸۲
اقتصاد
۳

بدون تیتر

 با الزام وزیر اقتصاد، بانک های دولتی مکلف به پرداخت وام بدون ضامن به حقوق بگیران دولتی، خصوصی و بازنشسته ها شدند که در حال حاضر این پرداخت ادامه دارد اما در برخی بانک ها شرایط متفاوت و عجیبی نسبت به بخشنامه فوق اعلام می شود.

عطاا... هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران می گوید دولت 64هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده و در حال حاضر 12هزار میلیارد تومان هنوز باقی مانده است.

 طبق اعلام سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران، مشکل ارزی واردات شیرخشک های رژیمی دپو در گمرک، حل شده و اکنون 800هزار قوطی آماده ترخیص و عرضه در بازار است.

 علیرضا رستمی، مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: طی بیش از 3000  گشت بازرسی قاچاق صورت گرفته، با متخلفان برخورد شد و پس از تشکیل پرونده برای 495مورد، به مراجع قضایی معرفی شدند.

 عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان این که در پی اثرات منفی قیمت گذاری دستوری، تولیدکنندگان باید قیمت تمام شده را پایین بیاورند و حتی برخی سراغ قطعات ارزان قیمت رفته اند، گفت: به دلیل رکود حاکم بر بازار به دنبال افزایش قیمت نیستیم، اما ممکن است بر اساس قیمت ها، در شرایطی برای بقا مجبور به بالا بردن قیمت باشیم.

 هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: کارگران منتظر ابلاغ مصوبه 650هزارتومانی حق مسکن خود از سوی دولت هستند.

 محمدرضا نجفی منش، دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو گفت: با عرضه خودرو در بورس کالا و کشف واقعی قیمت ها در تقابل عرضه و تقاضا، صف طولانی خریداران قلابی خودرو که ماه هاست برای دریافت رانت از این صف خارج نمی شوند، جمع خواهد شد.

 سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران با اشاره به افزایش عرضه برخی خودروسازان، گفت: قیمت خودروهایی که عرضه آنها توسط خودروسازان افزایش یافته، در بازار کاهشی بوده است.