آرشیو دوشنبه ۲۴ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۸۳
سبک زندگی
۱۲
گزارش

«جام جم» لزوم ارزان سازی سفر اربعین را بررسی می کند

عاشقانی که وسع شان به زائرشدن نمی رسد

به تقویم سال 1401، 26شهریور یعنی نزدیک به یک ماه دیگر روز اربعین است؛ زمانی که بسیاری از شیعیان کوله به پشت می اندازند و خود را به سفری معنوی و حضور در سفر اربعین می رسانند. اگر کسی حتی یک قدم در مسیر پر عشق و معنوی برداشته باشد، می فهمد که سفر پیاده روی اربعین تنها یک سفر سیاحتی و حتی زیارتی نیست. دستاوردهای این سفر آسمانی فراتر از آن چند روزی است که افراد برای زیارت در نظر می گیرند. سفر اربعین می تواند دستاوردهای فرهنگی، معنوی، اجتماعی و سیاسی داشته باشد. به همین دلیل است که سفر اربعین به عنوان بزرگ ترین اجتماع شیعی نامگذاری شده و هر سال میلیون ها شیعه از سراسر جهان برای قدم برداشتن در این راه، راهی عراق می شوند. برای برگزاری پرشور این سفر اما باید تمهیدات و برنامه ریزی اتخاذ شود؛ برنامه ریزی هایی که می تواند سفر معنوی را با وجود شرایط اقتصادی این روزها، ارزان کند.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.