آرشیو سه‌شنبه ۲۵ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۸۴
فرهنگ
۸

کجا برویم؟

تالار وحدت

اجرای «اپرای عاشورا» به کارگردانی بهروز غریب پور برای بار دوم تمدید شد.

روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی خبر داد با تمدید یک اجرای دیگر روز پنجشنبه 27مرداد، آخرین اجرای اپرای عاشورا در تالار وحدت روی صحنه می رود. «اپرای عاشورا، با بازآفرینی و کارگردانی بهروز غریب پور از 19مرداد برای سه  اجرا روی صحنه رفت که با استقبال مخاطبان، این اجرا برای روزهای چهارشنبه26 و سپس پنجشنبه27 مرداد تمدید شد.بهزاد عبدی آهنگساز و محمد معتمدی، مصطفی محمودی، محمدرضا صادقی و... آواگران اپرای عاشورا هستند.

حوزه هنری

شاعران طنزپرداز «رندان تشنه لب» را برگزار می کنند.محفل شعر عاشورایی «رندان تشنه لب» 25مرداد در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود.

این محفل که هر ماه با عنوان «در حلقه رندان» برگزار می شود، 25مرداد به مناسبت ایام عزاداری محرم با عنوان رندان تشنه لب، برگزار و در آن اشعاری به مناسبت این ایام توسط شاعران طنز خوانده می شود.شاعرانی از جمله علی انسانی، یوسفعلی میرشکاک، محمدعلی مجاهدی، عباس احمدی، اسماعیل امینی، امید مهدی نژاد، سیدعبدالجواد موسوی، نادر ختایی، سیامک روشن، شهاب جدا، محمدحسین مهدویان و امین شفیعی در این برنامه حضور خواهند داشت.رندان تشنه لب، 25مرداد از ساعت18 در سالن سوره به همت دفتر طنز حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر برگزار می شود.

تماشاخانه ایرانشهر

نمایش «تمساح» به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی سال1402 در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.

سیروس همتی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره سرانجام اجرای نمایش تمساح که حدود چهار سال است وضعیت و نوبت اجرایی آن مشخص نشده به مهر گفت: خوشبختانه طی گفت وگویی که با مدیریت جدید تماشاخانه ایرانشهر داشتم، با اجرای نمایش تمساح در این مجموعه تئاتری در سال1402 موافقت و این وعده از سوی مدیریت جدید مجموعه داده شد که تمساح در اولین نوبت های اجرایی سال آینده قرار بگیرد. تمساح، اثری طنز با موضوع اجتماعی سیاسی است. فضای نمایش لازمان و لامکان است و خود همتی نیز در این نمایش بازی می کند.

 مرکز تبادل کتاب

کتاب «در هیاهوی سکوت» نوشته جواد کلاته عربی در مرکز تبادل کتاب نقد و بررسی می شود.

مراسم نقد و بررسی کتاب در هیاهوی سکوت، نوشته جواد کلاته عربی با محوریت زندگی شهید حاج عباس ورامینی از فرماندهان لشکر 27محمدرسول الله (ص) از ساعت16 فردا  توسط نشر 27 بعثت برگزار می شود.در این مراسم علاوه بر نویسنده اثر، مرتضی قاضی به عنوان کارشناس و منتقد اثر حضور دارد.