آرشیو چهارشنبه ۲۶ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۷۹۸۱
زیست بوم
۱۷

خبر در خبر

میراث آریا- سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بیمه فعالان ‫صنایع دستی و راهنمایان گردشگری به قوت خود باقی است، گفت: در جلسه دولت، شبهات قانونی (درباره بیمه فعالان صنایع دستی و ‫راهنمایان گردشگری) پاسخ داده شد و رئیس جمهور هم دستورات قاطعی صادر کردند. همچنین بیمه فعالان صنایع دستی و ‫راهنمایان گردشگری به قوت خود باقی است. گفته بودم که در صورت تاخیر متولیان، مستقیما و از بودجه وزارتخانه حق بیمه را پرداخت خواهیم کرد.

ایرنا- محمود قلی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی 19 تیم یگان حفاظت منابع طبیعی در جنگل های این استان مستقر شده اند تا جلوی هرگونه خسارت احتمالی را بگیرند. با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اردبیل مبنی بر گرم شدن هوا و احتمال وقوع حریق در مراتع و جنگل ها، نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان با تجهیزات و امکانات لازم در حالت آماده باش هستند.

ایسنا- جواد فرهادی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بوئین میاندشت گفت: روستای تاریخی و دیدنی «زرنه» تنها روستای ارمنی نشین کشور است، اما هنوز به درستی از ظرفیت های گردشگری آن استفاده نشده است.

میراث آریا- حامد وحدتی نسب، سرپرست ایرانی هیات باستان شناسی و کاوش در غار قلعه کرد آوج در استان قزوین گفت: نتایج مقدماتی حاکی از سنی فراتر از 400 هزار سال برای نهشته های فرهنگی محوطه این غار قلعه است که این سن، غار قلعه کرد را مبدل به قدیمی ترین سکونتگاه  [شناسایی شده]  بشر در ایران کرده است.

سومین فصل از کاوش مشترک تیم ایران و فرانسه در غار قلعه کرد آوج واقع در استان قزوین به سرپرستی مشترک حامد وحدتی نسب از دانشگاه تربیت مدرس و ژیل بریون از موزه انسان شناسی پاریس با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.

ایرنا- ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: سومین فصل از کاوش های باستان شناختی در محوطه باستانی کهنه ماسوله منجربه کشف زوایایی تازه از پیشینه استفاده از شیوه های معماری بومی رایج در ساخت بناهای موجود در بافت شهر تاریخی ماسوله شده است. همچنین آثار ارزشمندی متعلق به بازه زمانی اوایل قرن 5 تا اواسط قرن 7 هجری قمری مورد شناسایی قرار گرفت.