آرشیو چهارشنبه ۲۶ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۷۹۸۱
ایران اقتصادی: صنعت و تجارت
۱۲
گزیده

تاسیس 10 مرکز تجاری در آفریقا

سیدمحمدصادق قنادزاده، سرپرست اداره کل آفریقای سازمان توسعه تجارت در نخستین نشست خانه ایران و آفریقا گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 400 هیات تجاری از آفریقا به ایران سفر کرده اند و تلاش می شود علاوه بر توسعه مناسبات، مراکز تجاری ایران در آفریقا فعال شوند. تاکنون سه مرکز تجاری در قاره آفریقا ایجاد شده و تا پایان سال این تعداد به 10 مرکز افزایش پیدا می کند.

او با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها و ایجاد مشوق هایی برای تبادل تجاری ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون برای توسعه زیرساخت و حمل ونقل دریایی و هوایی قراردادهای متعددی بسته شده است و تا پایان سال نیز قرارداد خط هوایی ایران و آفریقای جنوبی و دیگر خطوط کشتیرانی منعقد خواهد شد.

سرپرست اداره کل آفریقای سازمان توسعه تجارت با اشاره به تشکیل ستاد آفریقا در کشورافزود: مصوباتی در زمینه فعالیت های بانکی، حمل و نقل و مشوق ها و معافیت ها در ستاد آفریقا به تصویب رسیده است.

همچنین سالیو نیانگ دینگ، سفیر سنگال در ایران نیز در این نشست با اشاره به پتانسیل های فراوان سنگال برای همکاری با ایران گفت: فرصت های بسیاری برای ورود سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران به سنگال وجود دارد که برپایی نمایشگاه فیداک در داکار می تواند این فرصت ها را به خوبی به نمایش گذارد. او درباره سرمایه گذاری در سنگال افزود: سرمایه گذاران خارجی در سنگال مشمول معافیت سه ساله مالیاتی خواهند شد و ثبت شرکت آنها با توجه به امنیت اقتصادی موجود یک روزه خواهد بود، البته بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی از این مزیت به خوبی بهره مند شده اند.