آرشیو چهارشنبه ۲۳‌شهریور ۱۴۰۱، شماره ۵۵۴۸
کدال
۱۱
افشا

افزایش نرخ در نیروگاهی ها

دنیای اقتصاد : سامانه کدال، روز گذشته را با خبرهای خوبی از افزایش نرخ در نیروگاهی ها آغاز کرد. «بمپنا» و «دماوند» از دریافت مجوز افزایش نرخ 25درصدی خبر دادند. این شرکت ها اعلام کردند، تغییراتی در نرخ آمادگی آنها ایجاد نخواهد شد.

«تاپکیش»: شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش، از عدم حصول نتیجه شرکت در مناقصه خرید 20دستگاه کارتخوان شرکت پرداخت الکترونیک سداد خبر داد. این شرکت در تاریخ 29/ 4/ 1401 در این مناقصه شرکت کرد و به دلیل عدم رعایت الزامات استعلام از ورود به مرحله ارزیابی بازماند.

«دماوند»: شرکت تولید نیروی برق دماوند اعلام کرد، مجوز تغییر بیش از 10درصدی در نرخ فروش محصولات را دریافت کرده است. مرجع صادر کننده مجوز وزارت نیرو بوده و نرخ قبلی 64تومان و نرخ جدید 80تومان است.

«بمپنا»: تولید برق عسلویه مپنا نیز اعلام کرد مجوز افزایش 10درصدی نرخ محصولات را دریافت کرده است. این شرکت نیز مانند سایر نیروگاهی ها افزایش نرخ از 64تومان به 80تومان را دریافت خواهد کرد. مپنا همچنین اعلام کرده است که نرخ فروش هرکیلووات ساعت آمادگی تغییری نکرده است. تغییر سقف نرخ انرژی در بازار رقابتی برق می تواند به افزایش مبلغ فروش انرژی در بازار برق منجر شود. اما با توجه به اینکه مبلغ فروش در بازار رقابتی برق متاثر از عواملی مانند عرضه و تقاضا، نرخ های رقابتی ارائه شده توسط تمامی شرکت کنندگان در بازار برق و شرایط خاص عرضه و تقاضا در بازار است و نیز از آنجا که نرخ آمادگی ساعتی بدون تغییر باقی مانده است.