آرشیو یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱، شماره ۵۵۶۰
خبر
۲

آنلاین

اسرائیل آشتی ایران و اعراب را نمی خواهد

جمال ریان، مجری شبکه الجزیره در توییتی نوشت: ایران ملت مسلمانی است که شهادت می دهد که خدایی جز خدا نیست و محمد رسول الله است و نماز می خوانند و حج می گزارند و روزه می گیرند و زکات می دهند و رسولشان محمد صلی الله علیه و آله و سلم است و کتاب آنها قرآن است. بنابراین آشتی اعراب با ایران برای اعراب و اسلام و مسلمانان مزیت دارد و این چیزی است که رژیم صهیونیستی نمی خواهد.

چه کسانی در واشنگتن از تحریم ها حمایت کردند؟

دیاکو حسینی، کارشناس مسائل سیاسی در توییتی نوشت: وضع تحریم های تازه آمریکا بر صنعت نفت و پتروشیمی. محصول تلاش همدلانه (!) اقلیتی از ایرانیان خارج کشور که تصمیم گرفتند با تشویق بیگانگان به گرسنگی دادن مردم ایران، از حقوق آنها و احقاق حق تعیین سرنوشت ایرانیان (!) حمایت کنند. علامت تعجب هم کم می آورد در برابر این همه تناقض.

اوکراین قربانی بازی بزرگان

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا در توییتی نوشت: اینکه بایدن می گوید «ایالات متحده هرگز، هرگز، هرگز همه پرسی های الحاق مناطقی از خاک اوکراین به روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت» اهمیت ندارد؛ آنچه اهمیت دارد این است که آیا ایالات متحده توان جلوگیری از انضمام مناطق اوکراین به روسیه را دارد یا این بار نیز اوکراین قربانی می شود؟

رویای تجزیه ایران را به گور می برید

سید عباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در توییتی نوشت: دشمنان تاریخی ایران همیشه از بزرگی، عظمت و قدرت ایران واهمه داشته اند و این را در محافل شیطانی خود بارها بر زبان راندند که «ایران بیش از حد بزرگ است.» تجزیه این خاک پاک رویای همیشگی آنان بوده و هست؛ رویایی که تا گور با خود بردند، تجزیه اجسادشان را دیدند، اما تجزیه ایران را نه!

میانجی گری آمریکا در لبنان رسمی شد

محسن ارتضایی، پژوهشگر مسائل منطقه در توییتی نوشت: میشل عون، رئیس جمهور لبنان صبح شنبه در دیدار با دروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت به صورت رسمی پیشنهاد مکتوب عاموس هوکشتاین، میانجی گر آمریکایی را در پرونده ترسیم مرزهای ساحلی لبنان و اسرائیل دریافت کرد.