آرشیو دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱، شماره ۶۳۲۱
اقتصاد
۳

بدون تیتر

 معاون وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه به روسای جهاد کشاورزی برخی استان ها دستور تخلیه مرغداری های گوشتی دارای مرغ 42روزه را داد و گفت: تولیدکنندگان طیور حداکثر تا 42روزگی می توانند از خدمات دولتی استفاده کنند.

 شرکت «بوتاش» ترکیه اعلام کرد. روش محاسبه(هزینه) گاز طبیعی مورد استفاده سایت های صنعتی را تغییر داده و به سوی قیمت گذاری مبتنی بر بازار پیش می رود که از نظر فعالان بازار این اقدام به منزله «افزایش مخفیانه قیمت ها» است.

 بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، شاخص تولید شرکت های صنعتی بورسی در این ماه نسبت به تیر با کاهش 11.5درصدی همراه بوده است.

روزنامه گاردین گزارش داد که از سال2019 تاکنون بیش از 35 هزار پرواز خالی یا به اصطلاح پرواز شبح در این کشور انجام شده است.

 شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در شهریور امسال بیش از 9600 میلیارد تومان سود نقدی سهام به حساب 6 میلیون و 120هزار سهام دار با استفاده از اطلاعات سامانه سجام واریز شد.

 در شهریور امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران، 43میلیون و 216هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب 1.1 و 36.3 درصد افزایش یافته است.

 ابوالفضل خلخالی معاون دفتر تخصصی صنایع خودرو گفت: در وزارت صنعت براساس آیین نامه اجرایی مصوبه هیات وزیران مبنی بر واردات خودرو، روند بررسی و اجرای مصوبه واردات خودرو در حال انجام است. براین اساس نوع خودرو، نوع برند و تعداد خودروها در حال بررسی است. 

 مطابق برنامه زمان بندی اعلام شده توسط سازمان برنامه و بودجه، پس از تصویب خط مشی ها و سیاست های بخشنامه بودجه در شورای اقتصاد، بخشنامه بودجه توسط رئیس جمهور ابلاغ می شود و در ادامه با اعلام بودجه پیشنهادی دستگاه ها به سازمان برنامه و بودجه کشور تا پایان مهر و جمع بندی این پیشنهادها تا 25آبان، لایحه بودجه سال 1402 تا 10آذر در دولت نهایی شده و تا 15آذر به نمایندگان مجلس تقدیم خواهد شد.