آرشیو سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱، شماره ۶۳۲۲
حوادث
۱۹
خبر روز

بازداشت کار چاق کن های کلاهبردار

اعضای باند کارچاق کن سازمان یافته که با ادعای نفوذ در یکی از مراجع قضایی کشور، میلیاردی از افراد کلاهبرداری می کردند، بازداشت شدند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان گلستان، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: اعضای این باند با تردد در محوطه دادگستری های استان گلستان طرفین پرونده های مهم را از طریق رابطانی که داشتند، شناسایی و اعتماد آنها را جلب و سپس ادعا می کردند در دستگاه قضایی و سایر نهادهای حاکمیتی نفوذ دارند و می توانند رای پرونده را در مراجع قضایی تغییر دهند و فقط در یک پرونده، دو میلیارد تومان پول خواسته بودند.   اعضای اصلی این باند که شش نفر هستند، زمانی لو رفتند که کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان به پرسه های یک نفر در محوطه دادگستری شهرستان بندرترکمن مشکوک شدند و در بررسی ها مشخص شد این افراد از اعضای باند سازمان یافته ای هستند که دامنه فعالیت های آنها در استان های گلستان و مازندران گسترده است. با رصد اطلاعاتی کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، دو نفر از اعضای این باند پس از دریافت 700 میلیون تومان پیش پرداخت برای یک پروندهدستگیر شدند.

آسیابی ادامه داد: تحقیقات ادامه دارد و تاکنون دو عضو این باند دستگیر شده اند و چهار عضو اصلی دیگر این باند هم شناسایی شده و تحت تعقیب هستند.

این مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی، پس از دریافت پول از افراد فرار می کردند و اصحاب پرونده زمانی می فهمیدند سرشان کلاه رفته که نه تنها تغییری در روند پرونده ایجاد نشده بلکه پول شان را نیز از دست داده اند.