آرشیو سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۶۴۳۶
حوادث
۱۹
خبر روز

بازداشت قاتل اینستاگرامی

عامل تهدیدات اینترنتی علیه تعدادی از شهروندان به قتل در شبکه های اجتماعی، توسط پلیس فتای تهران دستگیر شد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای پایتخت در گفت وگو با جام جم دراین باره گفت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه کردند و مدعی شدند فردی ناشناس در یکی از شبکه های اجتماعی با تهدید به قتل از آنها اخاذی می کند.

​​​​​​​ وی افزود: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار دادند و با بررسی اظهارات شکات و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند مدتی است فردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ارسال تصاویر اجساد متعدد و سلاح کلت کمری به کاربران، خود را قاتل زنجیره ای معرفی و آنها را تهدید به قتل می کند. با بررسی صفحه اینستاگرامی ساخته شده توسط این فرد مشخص شد این صفحه بیش از 4000 دنبال کننده دارد. پس از تحقیقات تکمیلی اطلاعات کامل هویتی وی در اختیار پلیس قرار گرفت و سرانجام این شیاد مجازی پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

گودرزی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان داد این فرد مرتکب قتل نشده و با استفاده از تصاویر آرشیوی موتورهای جست وجوگر و یک اسلحه پلاستیکی دست به تهدید و اخاذی از شهروندان زده است. متهم مرد 30 ساله پس از حضور در پلیس فتا علت این کار را کسب مال اعلام کرد.