آرشیو سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۸۱۴۹
سیاسی
۲

دیروز چه خبر ؟

ما خبرهای مهم دوشنبه 22 اسفند را اینجا برایتان جمع آوری کرده ایم:

  • محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به مناسبت بیست و دوم اسفندماه و روز بزرگداشت شهدا، در پیامی یاد و نام شهدای عزیز ایران اسلامی را گرامی داشت و با ستایش از صبر و پایداری خانواده های گرانقدر شهدا، تاکید کرد: هیچ قدرت مادی در دنیا توان مقابله با فرهنگ شهادت را ندارد.
  • روز گذشته حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی در خصوص موافقتنامه جامع همکاری های بلندمدت آخرین دیدگاه های خود را مورد بررسی قرار دادند. لاوروف در این گفت و گو از توافق حاصل شده میان ایران و عربستان سعودی استقبال کرد.
  • ابهامات و ایرادات شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه بودجه سال آینده کشور در کمیسیون تلفیق برطرف شد. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در یک گفت و گوی تلویزیونی در خصوص بررسی لایحه بودجه 1402 به مردم گزارش داد.
  • دولت به معاونت حقوقی رئیس جمهور برای حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع توسعه اقتصادی ماموریت ویژه داد. محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در نشست هم اندیشی «زیرساخت های حقوقی پیشرفت اقتصادی» با اعلام این موضوع گفت: با همفکری و همیاری نمایندگان جامعه اقتصادی کشور، این ظرفیت وجود دارد تا با تنقیح و تصریح قوانین و مقررات شرایط کسب وکار ها تسهیل شود.
  • محمدکاظم آل صادق سفیر ایران در بغداد ضمن دیدار و رایزنی با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق، پیام قدردانی مقامات ایران از عراق را برای نزدیک کردن دیدگاه ها و به نتیجه رسیدن تلاش ها در مسیر تفاهم ایران و عربستان به السودانی منتقل کرد و دعوتنامه مکتوب سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران برای سفر به تهران را به رئیس جمهور عراق تحویل داد.
  • مجتبی رضاخواه و عباس گلرو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حاشیه مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی در منامه بحرین با رئیس مجلس عراق دیدار و بر ضرورت گسترش همکاری اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق تاکید کردند.
  • علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اعلام اختصاص سه شعبه ویژه به منظور رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی از رسیدگی به 101 پرونده مطبوعاتی و سیاسی با حضور اکثریت و اثرگذار اعضای هیات منصفه در دوره اخیر خبر داد.