آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۴
ورزشی
۲۱

از ورزش چه خبر ؟

معنوی نژاد، نرفته به اردو برمی گردد

محمد جواد معنوی نژاد، دریافت کننده ملی پوش والیبال، از فردا دوباره به اردوی تیم ملی برمی گردد. او که قبل از باشگاه های قهرمانی مردان آسیا به دلیل قراردادش با تیم جاکارتا بهایانگکارا اندونزی برای این رقابت ها قرارداد بسته بود، اگر نمی رفت جریمه سنگینی در انتظارش بود، هرچند ترک آن برایش مساوی با خط خوردن از تیم ملی بود اما بالاجبار رفت تا در بحرین برای تیم باشگاهی بازی کند. معنوی نژاد با تیم بهایانگکارا هم فینال باشگاه های آسیا را تجربه کرد و هم یکی از دو بهترین مهاجم قدرتی زن این رقابت ها لقب گرفت. اتفاق خوبی که کامش را بعداز تلخی خط خوردن از تیم ملی شیرین کرد. اما ظاهرا کام دریافت کننده والیبال وقتی شیرین تر شد که بهروز عطایی سرمربی تیم ملی دوباره او را دعوت کرد و فردا به جمع اردونشینان اضافه می شود.

تفتیان میهمان fun run آلمان

حسن تفتیان دونده 100 متر ایران، میهمان افتخاری fun run در آلمان بود. او که بعد از اردوی 6 ماهه و تمرین زیر نظر مربی جامائیکایی اش و سه مسابقه در این کشور، به تازگی به آلمان رفته تا در مسابقات بین المللی خودش را محک بزند، پنجشنبه به دعوت یکی از مدارس در fun run همراه دانش آموزان دوید؛ مسابقه ای که هرکسی در آن بیشتر می دوید پول بابت کمک به بچه های آفریقا و برزیل پرداخت می کرد. رکورددار ایرانی 100متر بعد از دویدن با دانش آموزان صحبت کرد و میزبانان آلمانی از عکس و امضا با تفتیان هم غافل نشدند. ظاهرا تفتیان تیرماه از اردوی اروپا برای قهرمانی آسیا به تایلند می رود.

حسن یزدانی بدون دردسر به دوبنده تیم ملی رسید : زارع جنگ سنگین وزن ها را برد

چهل وسومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی در سالن 6000 نفری غدیر ارومیه برگزار شد و با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. در کشتی های پنج وزن اول کشتی گیران جوان مقابل باتجربه ها درخشیدند و امیدواری زیادی را به کادر فنی دادند. در روز دوم هم حسن یزدانی، امیرحسین زارع و گلیچ بهترین کشتی ها را گرفتند.

پیروزی سوادکوهی در جنگ حیثیتی 79 کیلو

قطعا و بدون شک رویارویی و دیدار علی سوادکوهی با محمد نخودی را باید حیثیتی ترین دیدار انفرادی 5 وزن اول نامید که دو مدعی اصلی تیم ملی در فینال 79 کیلو با هم مبارزه کردند و در خاتمه سوادکوهی با پیروزی 4- 3 دوبنده تیم ملی در جهانی 2023 صربستان را به دست آورد. با این پیروزی پرونده انتخاب نماینده کشورمان برای رویارویی احتمالی با جوردن باروز نیز بسته شد.

120 دقیقه انتظار فقط برای دو دقیقه کشتی

در وزن 86 کیلوگرم، حسن یزدانی در دو کشتی اول خود در مدت دو دقیقه محمد برقک و علیرضا منصوری را ضربه فنی کرد و تماشاگرانی را که دو ساعت در سالن ورزشی الغدیر منتظر او بودند بخاطر این زمان سرپا نگه داشت. در فینال هم هادی وفایی پور همان ابتدا یک امتیاز گرفت و رکورد حسن یزدانی را خراب کرد اما در ادامه یزدانی با وجود اعتراضات وفایی پور12 بر 2 و قبل از سوت پایان کشتی برنده اعلام شد و به عنوان قهرمانی جام تختی رسید.

زارع یک سر و گردن بالاتر از حریفان

در فینال وزن 74 کیلو یونس امامی با تکنیک نابش 6 بر صفرمحمدصادق فیروزپور را مغلوب کرد، در 97 کیلو نیز مبارزه امیرعلی آذرپیرا و گلیج که یکی از حساس ترین فینال های جام تختی کشتی آزاد محسوب می شد، این گلیج بود که 2 ثانیه مانده به پایان، باخت را با پیروزی 3- 2 عوض کرد و قهرمان شد اما جنگ اصلی فینال در وزن 125 کیلوگرم بین امیررضا معصومی و امیرحسین زارع قهرمانان سنگین وزن کشورمان بود. در این دیدار 2 کشتی گیر رقابت پایاپایی را داشتند ولی در نهایت زارع توانست با برتری 8 بر یک قهرمان شود.